Barion Pixel Így készíthetünk hatékony szórólapot (X) – Coloré

Így készíthetünk hatékony szórólapot (X)

2025. 06. 01.

A szórólap máig az egyik legkézenfekvőbb, mégis még mindig gyakran alulértékelt marketingeszköz. Pedig, ha sikerül jól elkészíteni, akkor bizony már az első pillanatban megragadja a figyelmet, és ami talán még fontosabb, hogy elindítja az embereket azon az úton, hogy végül vásárlásra adják a fejüket.

Most megmutatjuk, hogyan készíthető olyan szórólap, ami valóban működik. Eláruljuk, hogy milyen információkat érdemes feltüntetni, valamint azt is, hogy szükség van-e egyáltalán grafikusra az igényes szórólap megalkotásához.

Legyen egy ütős címsor

A Plakát Nyomda szórólapjai esetében a legfontosabb, hogy már a tervezésnél gondoljunk egy ütős mondatra. A figyelem ugyanis az első másodpercekben dől el. A címsorunk ne csak szép legyen, hanem utaljon arra, hogy milyen problémára is kínálunk megoldást, milyen élményt várhat az olvasó, ha tovább olvas. Egy jól eltalált mondat lesz a siker kulcsa.

Vizuálisan legyen célzott

Egy fotó többet mond ezer szónál, azonban nagyon nem mindegy, hogy mit közvetít. Olyan képet érdemes választani, ami nemcsak látványos, hanem egyből felismerhetővé is teszi azt, hogy mit is kínálunk az emberek számára.

Amennyiben például egy rendezvényt szervezünk meg, akkor megmutathatjuk akár a hangulatot is az előző évekből vagy egy internetes fotó segítségével. Ha viszont terméket árulunk, akkor igyekezzünk a legjobb szögből készült, kiváló minőségű fotóval dolgozni.

Tömör és világos: ez a lényeg

A szórólapokra mindig kerül ilyen vagy olyan szöveg, de az nem lehet akármilyen. A szöveg esetében a legjobb az, ha átlátható, tagolt és jól értelmezhető. De ne essünk túlzásba a részletekkel. A szórólap célja ugyanis nem az, hogy minden eláruljunk, hanem az, hogy felkeltsük az emberek érdeklődését, ösztöntözzük őket a kapcsolatfelvételre. Használhatunk például kiemeléseket, ábrákat, piktogramokat is, hogy még átláthatóbbá tegyük a végeredményt.

Csak a legfontosabbak

Sokan esnek abba a hibába, hogy túlzásba viszik a szöveget. Vannak azonban olyan dolgok, amik nem maradhatnak le, mint az elérhetőség, a telefon, az e-mail, weboldal, a közösségi médiás oldalak címei.

Emellett fontos feltüntetni a nyitvatartást, illetve a pontos címet. Ezek az információk legyenek logikusak, és a legjobb, ha a szórólap alján kapnak helyet. Ne zsúfoljuk tele a felületet, de ami szükséges, azt mindenképpen tüntessük fel.

Kreativitás technikai tudás nélkül

Bizony, manapság már szinte bárki készíthet magának szórólapot anélkül, hogy szakembert kellene megbíznia vele. Egy kis kreativitásra persze szükség lesz, de nem szükséges mindenkinek profi grafikussá válnia ahhoz, hogy látványos szórólapot gyártson. Számos online tervezőprogram létezik, ahol előre gyártott sablonok segítségével tudunk esztétikus és hatékony szórólapokat összeállítani. A lényeg, hogy merjünk kísérletezni, de maradjunk célzottak. Ne térjünk el a tárgytól.