Az énekes-dalszerző, Pharrell Williams a tragikusan fiatalon elhunyt Virgil Abloh megüresedett posztját töltheti be.
Pharrell Williams új vizekre evez, hiszen kreatív energiáit nem a popirparban kamatoztatja majd, hanem a divat világában. Ő váltja Virgil Abloh-t, aki 2021-ben, 41 évesen halt meg. Az amerikai divattervező 2018-tól volt a Louis Vuitton férfi ruházati kollekciójának művészeti igazgatója, majd az LV kreatív vezetője. Halála óta senki nem töltötte be a pozíciót, most azonban Pharrell ül a székbe, akinek első kollekciója idén júniusban kerül bemutatásra a párizsi divathéten.
A várva várt kinevezés sokak számára meglepetés, tekintve, hogy olyan tervezők nevei merültek fel a posztra, mint Grace Wales Bonner, Martine Rose és Telfar Clemens. Pharrell kiválasztása Pietro Beccari egyik első nagy lépése volt a Louis Vuitton új elnök-vezérigazgatójaként, akkor, amikor ő is még mindössze két hete töltötte be pozícióját.
Beccari nyilatkozatában Williams kinevezését visszatérésnek, nem pedig vadonatúj kezdetnek minősítette.
Örülök, hogy itthon üdvözölhetem Pharrellt, mint új kreatív igazgatót a férfi részlegen, miután 2004-ben és 2008-ban már kollaborált a Louis Vuittonnal. A divaton túli vízió kétségtelenül egy új és nagyon izgalmas fejezet felé vezeti a Louis Vuittont.
– nyilatkozta a CEO.
A popsztár neve egy ideje egyet jelent a luxus együttműködésekkel a divat világában is, első nagy dobása a Marc Jacobsszal 2004-ben készített napszemüvegkollekciója volt.
Pharrell azóta a Chanellel és Monclerrel is dolgozott együtt, illetve hosszú távú együttműködése kezdődött az Adidas Originals-nál 2014-ben. Miután az internet évekig viccelődött kortalan arcbőrével és külsejével (egy ponton nyilvánosan ki kellett mondania a Time Out Londonnak, hogy nem vámpír), tavaly ősszel elindította bőrápoló termékcsaládját, a Humanrace-t is.
Ma reggelre Pharrell tisztára törölte Instagramját. A Louis Vuitton kinevezési bejelentése az egyetlen bejegyzés az oldalán. Egy dolog egészen biztos tehát: új korszakba lépünk, mind a művész, mind a márka szempontjából.