Helyenként még túl is szárnyalja a Bridgerton család történetét a régens királynő életét bemutató spin-off.
Most, hogy III. Károly koronázási ceremóniája lezajlott, ideje, hogy figyelmet szenteljünk ősének, Sarolta királynénak, aki III. György brit király felesége volt, és aki a Bridgerton család sorozat mellékszereplőjeként önálló testvérszériát kapott.
A hatrészes Netflix sorozat nem hagyta parlagon heverni a Bridgerton-lázban égő rajongókat, ameddig a harmadik etap készül az anyasorozatból, addig jó pár szereplő visszatért, hogy elmeséljék nekünk Sarolta történetét. A cselekmény, ahogy a sorozat eleji kiszólásban hallható is, nem feltétlen úgy meséli el a történelmet, ahogy az valójában volt, de ez egyáltalán nem is elvárás. Ez nem A korona, ahol igyekeztek a készítők a leginkább visszaadni a valóságot. Sarolta életéről jóval kevesebb feljegyzés van, ahogy megjelenése is csak festményekről következtethető ki. A Bridgerton család-ban megismert karakter, akit Golda Rosheuvel alakít zseniálisan, olyan népszerű lett, hogy kijárt neki egy önálló spinoff.
A Sarolta királyné: egy Bridgerton történet-ben egyszerre látjuk a jelent, amikor Bridgerton apuka már elhunyt, és utazást teszünk a múltba, amikor a 17 éves Sarolta a brit uralkodó felesége lett. Így visszatér Golda Rosheuvel, a Lady Danbury-t alakító Adjoa Andoh és Bridgerton mama, azaz Ruth Gemmell is. Plusz a fiatalkori megfelelőik is, akik jórészt a főszereplők. A Shonda Rhimes által jegyzett show pedig nemcsak, hogy eléri az eredeti Bridgerton szórakoztatás szintjét, de helyenként meg is haladja azt.
Az első három rész annyira vidám és vicces, amilyen pikírt humort talán az eredeti széria nem ért el. De, míg a Bridgerton családban a bujaságból és a tökéletes ifjú, pucér testekből kaptunk tömegesen, addig a Saroltában a szex is inkább a humor forrása. Főleg az ifjú Lady Danbury története, amin könnyesre nevethetjük magunkat. Előbb látjuk őt és nagyapja korú férjét döngetni mindenféle pózban, és előbb lehetünk részesei a Saroltát szolgáló Brimsley meleg afférjának, minthogy megpillanthatnánk III. György meztelen fokhagyma hátsóját.
Emellett a jelenbe ugorva szembesülhetünk azzal, ami a Bridgerton családból kimaradt, vagyis, hogy a korosodó asszonyok, akik megözvegyülnek, miként is gondozhatják „kertjüket”, amikor az már ordít egy új kertész után.
A sorozat utolsó három része pedig már egy sokkal drámaibb történet, amelyben fény derül III. György állapotának titkára, ezzel együtt kibontakozik Sarolta elképesztően gondoskodó jelleme, ami egyedülálló királynévá tette őt. Az egész szérián átível a királyné és Lady Danbury alakuló barátsága, valamint az azóta is sajnos porondon lévő rasszizmus, de a korai feminizmus jegyei is rügyet bontanak.
A sorozatban természetes ott vannak a lenyűgöző korhű ruhák, jelmezek, az elképesztő parókák, és ahogy a Bridgerton családban megszokhattuk, a modern popzenei feldolgozások, amelyekre a bálokon táncolnak.
A történet végül egy szép lezárást kap, amelyet nehéz könnyek nélkül végignézni, és lekerekíti azt a fejezetet, amit Saroltáról és az uralkodói ág fennmaradásáról tudnunk érdemes. Egyáltalán nem kell attól tartania a Bridgerton rajongóknak, hogy valami pótlékot kapnak, a Sarolta királyné annyira zseniális lett, hogy nem érdemes kihagyni. Sőt, mivel jóval több adalékot kapunk az uralkodóház történelméről, valószínűleg, hogy a hű A korona rajongók is szeretni fogják.