Carrie Bradshaw nem tökéletes – de talán pont ezért lett újra menő.
Talán a „And Just Like That” harmadik évadának közeledte, vagy a nosztalgia korszakának visszatérése az oka, de a TikTok „For You” oldalam szinte csak Carrie Bradshaw-val van tele. A kissé neurotikus, harmincas éveiben járó Vogue-újságíró, aki rendszeresen a legrosszabb férfiakat választja, és mindig saját magához kanyarítja a beszélgetést, mára a Z generáció egyik kedvencévé vált. De mi lehet ennek az oka?
Nem volt mindig menő Carrie-nek szurkolni
Amikor a Sex and the City 1998-ban elindult, a sorozat azonnal berobbant a kilencvenes évek randizási szokásai, és nemi szerepeit kifigurázó, szellemes dialógusai miatt. Idővel azonban maga Carrie Bradshaw kezdett egyre több nézőt irritálni. Ahogy Hannah Verdier írta a The Guardian-ban: „Sokáig szerethető és újranézhető volt… de aztán Carrie tényleg idegesítővé vált.” Bár a későbbi évadokban is akadt sok szerethető pillanat, egyre több néző kezdte úgy érezni: talán túl sok ez a karakter a képernyőre.
A túlzottan ismerős karakter, aki megosztotta a nézőket
Túl fiatal voltam, hogy élőben nézzem a sorozatot, de emlékszem, hogy anyám és a barátnői – igazi X generációs nők – ki nem állhatták Carrie-t. És nem voltak ezzel egyedül. Carrie túl emberi volt, olyannyira, hogy az már kínosnak számított. Nem volt olyan szabad szellemű és szexuálisan nyitott, mint Samantha, nem volt olyan céltudatos, mint Miranda, és nem volt olyan kedves, mint Charlotte. Szexuálpszichológiai rovatot írt ugyan, mégis meglepően prűd, sokszor ítélkező volt, és alig vette észre, mi történik körülötte. A rajongók kiábrándultsága olyannyira általános lett, hogy egy teljes blog is indult „Carrie Bradshaw a legrosszabb” címmel.

A hibái miatt szerethető – legalábbis a Z generációnak
Ám a mai fiatal felnőtteket – főleg a Z generációt – mindez egyáltalán nem zavarja. Sőt! Épp Carrie hibái, szorongásai és túlgondolásai teszik őt számukra igazzá, „valódivá”. „Akik utálják Carrie-t, egyszerűen nem értik őt” – olvasható egy újabb TikTok-videó alatt. „Sokan ezt a szabadságot sosem fogják felfogni” – írta egy másik kommentelő. Egy harmadik rajongó így fogalmazott: „Egy másik életben Samantha lennék. Ebben Carrie vagyok.”
A „laza lány” korszakának vége?
Az X generáció és a millenniumi nők úgy nőttek fel, hogy arra tanították őket: „lazának” kell lenniük. Ne legyél „túl sok”, ne akadj ki, ha a párod nem figyel rád, és főleg ne mutasd ki a szerelmi bizonytalanságaidat. De úgy tűnik – vagy legalábbis reméljük –, hogy ez a hozzáállás már nem határozza meg az új generációk nőideálját. A Z generáció olyan előadókat bálványoz, mint Olivia Rodrigo, Lana Del Rey vagy Gracie Abrams – akik nyíltan vállalják az érzelmeiket, fájdalmaikat, bizonytalanságaikat. Így nem meglepő, hogy Carrie is befér az ideálok közé.

Divatikon és érzelmi káosz – pont, mint mi
És akkor még nem is beszéltünk a stílusáról. Carrie ’90-es és 2000-es évekbeli dizájner ruhatára ma is etalon. Ő az a karakter, aki egyszerre divatdiktátor és káoszkirálynő – és ez a kombináció különösen vonzó egy olyan generációnak, amely saját maga is az önazonosság és szabadság útját keresi. Nem csoda, hogy a 21 évesek istenítik őt…

Carrie egy esendő ember – Sarah Jessica Parker szerint is
Sarah Jessica Parker – aki maga is sokáig kiállt Carrie mellett – a sorozat 20. évfordulóján így nyilatkozott: „A barátságai bonyolultak voltak, és gyakran hibázott – mint mindannyian. Elbuksz a szerelemben, hibázol a barátaiddal és önmagaddal szemben is. Soha nem féltünk megmutatni Carrie hibáit, sőt, sokszor pontosan ezek tették őt emberivé. Lehet, hogy ezért sokan bírálták, de én mindig örömmel meséltem el ezeket a történeteket – mert ezek teremtettek valódi kapcsolatot a nézőkkel.”
Forrás: Vogue / Borítókép: Getty