Barion Pixel A pandémia nyertese a turizmusban: a wellness – Coloré

A pandémia nyertese a turizmusban: a wellness

2022. 01. 14.

A bostoni Global Wellness Institut 100 oldalas tanulmány készített, amiben olyan kérdésekre kereste a választ, mint hogy hogyan érintette a COVID-19 az ágazatot, melyik részpiac hogyan jött ki a válságból, és milyen jövő áll a wellness előtt.

Az előrejelzések meglepően optimisták. A GWI 2017-ben 4,3 billió dollárosra becsülte a világ wellnesspiacát, ami 2019-ben történelmi csúcsot elérve 4,9 billió dollárosra nőtt. 2020-ban a COVID okozta általános krízis miatt itt is visszaesés volt – 4,4 billió dolláros volt a piac –, de az ágazat jövője nagyon fényes – derül ki a TravelDailyNews cikkéből.

A pandémia miatt a fogyasztók, a kormányok és az egészségügy szereplői egyre nagyobb figyelmet fordítanak a megelőzésre, amiben a wellnessnek is nagyon komoly szerep jut. Ez a számokban is megmutatkozik majd: a wellnesspiac már 2021-re eléri a válság előtti durván 5 billió dolláros méretét, utána pedig 2025-ig hihetetlen tempóban, évi 10 százalékkal bővülve 7 billiósra nő.  

wellnesspiac, növekedés
Többféle ok áll a növekedés mögött / Fotó: Shutterstock / PuzzlePix

A wellness mely ágazatai lesznek a legsikeresebbek?

„A 2020-as év vízválasztó, ami örökre kettéosztja a wellness világát a COVID előtti és utáni időszakra. Az egyes részterületek sikerességét vizsgálhatjuk, de az vitathatatlan, hogy a wellness – mint koncepció, mint életstílus, amit a fogyasztók egyre inkább értékelnek – a legnagyobb nyertesek közé tartozik” – mondta Ophelia Yeung, a QWI senior kutatója.

Az ágazat népszerűségét nem csak a megelőzés előtérbe kerülése indokolja. Ugyanúgy nőtt más elemeinek a súlya, például a fizikai aktivitásé, az egészséges táplálkozásé, a mentális egészségé, a munkahelyi wellnessé és többek között a személyre szabott illetve az alternatív gyógyításé.

Az előrejelzések szerint új reneszánsz előtt áll a wellnessturizmus, ami megfelelő válaszokat tudott ad az olyan újabb fogyasztói igényekre, mint a fenntarthatóság és az elköteleződés a természet mellett. A háttérben pedig ott van az idősödő és elkölthető pénzzel rendelkező, és egyre több krónikus betegséggel küzdő középosztály is.

A növekedés élharcosai

Magyarország is szereti azt állítani magáról – nem is alaptalanul –, hogy wellness-nagyhatalom, a növekedés élharcosa sajnos mégsem mi leszünk. Nem is Európa, hiába dicsekedhet Olaszország és Izland is kiváló adottságokkal. Ázsia és Óceánia áll az élen, amit Észak-Amerika és Európa követ. Nem presztízskérdésről van szó: mindez a GDP-ben jelenik meg.

Nyitókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix