Barion Pixel Hibás az új autónk? Mit tehetünk ilyenkor? (X) – Coloré

Hibás az új autónk? Mit tehetünk ilyenkor? (X)

2024. 01. 12.

Bár a legtöbben nem is gondolnánk, de sajnos megtörténhet, hogy az új autónk átvételét követően előjön valami rejtett hiba. Nem erre számítunk, mivel egy kifogástalan állapotú, vadonatúj járművet vásároltunk. Épp ezért nem is igazán tudjuk, mit tegyünk ilyenkor, igaz? Ebben a cikkben összeszedtük ehhez a legfontosabb információkat.

Hibás, új autó esetén a gépjármű biztosításunk segíthet!

Ha megfelelő szolgáltatóval szerződtünk és ott is a jó csomagot választottuk, akkor a gépjármű biztosítás segíthet nekünk ilyen esetben, méghozzá ingyenes telefonos jogsegélyszolgálat igénybevételével. Ez vonatkozik a használt mellett természetesen az új autók vásárlására is. Ilyenkor személyre szabott segítséget kaphatunk arra vonatkozóan, hogy mire érdemes figyelni és mik lesznek a buktatók.

Mi a helyzet a jótállással új autó esetén?

Jogszabályban van rögzítve, hogy egy fogyasztó és egy vállalkozás között létrejött szerződéssel eladott új, tartós fogyasztási cikkre milyen jótállási kötelezettségek vonatkoznak. Ez arra a cégre érvényes, amelyik leszerződött velünk, és a megállapodás tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelezett. Ha új autót veszünk alapul, akkor itt a cég, amiről szó van, az a márkakereskedés.

A tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásáról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben pontosan megtalálhatóak azok a kategóriák, amire az eladó köteles jótállást vállalni. Itt megtalálhatóak többek között az autók is.

Így a cégnek helyt kell állnia a hibás teljesítésért, ha a szerződésben foglaltaknak nem felel meg a jármű, vagy később, a jótállás idején belül meghibásodik gyári vagy anyaghiba okán. De mentesülhetnek ez alól, amennyiben bizonyítják, hogy a vevő magatartása okozta a problémát.

Mire kell figyelni új gépjármű átvételekor?

Bármennyire is vártuk az autónkat, az adásvétel előtt mindenképp meg kell tenni az alábbi pár lépést.

  • Minden funkciót próbáljunk ki, kívül és belül is nézzük át az egész autót tüzetesen. Térjünk ki a hűtésre, fűtésre, ablaktörlőkre, világításra és az elektronikára is.
  • A karosszériát alaposan tekintsük át! Megfelelő a festés és a fényezés? Nincs szállítási sérülés vagy karcolás rajta?
  • Ellenőrizzük, hogy a szerződésben foglaltaknak megfelelő-e a felszereltség. A tartozékok benne vannak az autóban és működnek is?

Ha ezekről nem feledkezünk meg, akkor már a szalonból való kigördülés előtt kiderülhetnek az esetleges hibák. Ez azért is fontos, mert később már nehezebb bizonyítani, hogy már eleve így hoztuk el a járművet.

Mi van, ha tényleg van valami hiba?

Ha még a jótállási idő nem telt le, akkor mindenképp a lehető leghamarabb jelezni kell az érintett cég felé a problémát. Egyúttal kérni is kell a hiba orvoslását, a probléma javítását, a rossz alkatrész cseréjét. Nagyon ritka esetben, ha orvosolhatatlan a hiba, akkor elállhatunk a szerződéstől és visszakövetelhetjük a vételárat. Szerencsére ez nagyon ritka!

Tehát a legfontosabb az, hogy új autó esetén is mielőbb jelezzük a hibát, amint észrevettük azt! A jótállást követően már csak a gyártói garancia marad.