Barion Pixel Gyerekeknek nem ajánlott, idős betegeknek annál inkább? – Coloré

Gyerekeknek nem ajánlott, idős betegeknek annál inkább?

2021. 09. 16.

Az éremnek két oldala van. A szülők többsége nem szívleli a videójátékokat, más esetekben pedig számos előnyét lehet élvezni. Az idős, agyvérzéses betegeknek pedig még segíthet is.

Ha az egy-két évtizeddel korábbi gyermekkort és a mai gyerekek életvitelét hasonítjuk össze, akkor minden bizonnyal a legfeltűnőbb különbség a mai gyerekek jóval mozgásszegényebb életvitele. Nemcsak az okostelefon az oka ennek. Már a televízióra azt mondták, hogy káros, amely a székhez köti őket. A számítógépek megjelenésével párhuzamosan a videójátékok fejlesztése is megkezdődött, így újabb eszköz került a gyerekek látókörébe.

Videójáték
Kép forrása: Pixabay

Ma már ez a vonal is sokat fejlődött. Még a játékok is egyre valóságosabbnak tűnnek, amelyet a VR (virtuális valóság, angolul virtual reality) technológia tesz lehetővé.

GripAble, egy másfajta játék

Kevés olyan idős nőt vagy férfit láthatunk, akiknek kezei ügyében a videójátékok irányítására alkalmas kontroller van, nekik is szándékosan adják a kezükbe. A játékok irányítására alkalmas vezérlőegységnek egy speciálisan kifejlesztett változatáról van szó.

Az Imperial Collage London tudományos csapata alkotta meg az úgynevezett GripAble technológiát. Ez egy kontroller, amelyet nem a kézben, hanem a kézen kell tartani. A vezeték nélküli, irányításra alkalmas eszközt az agyvérzésen átesett időseknek adták, kísérleti célból. A kísérletben 30 önkéntes vett részt. A karjukra helyezett kontrollerrel pontosan úgy lehetett irányítani a játékokat, mint más videójátékokhoz használt gamepade-del. Az idős felhasználók folyamatosan ki- és bekapcsolhatták a karjukon használt irányítót, amellyel a telefonon vagy a táblagépen futó játékok irányítása is megvalósult. A szinte bármelyik videójáték vezérlésére alkalmas eszköz lehetővé tette, hogy változatossá váljon az időtöltés. A beszámolók szerint kiválóan szórakoztak játék közben az önkéntesek. A lényegi változás azonban az, hogy játék közben javultak a motorikus és kognitív képességeik is.

A kísérletek eredményei önmagukért beszélnek, de a szabadalmaztatásra még várni kell. Az egészségügyi hatóság döntésén múlik, hogy alkalmasnak nyilvánítják-e az eszközt a széleskörű gyógyításra.

Borítókép forrása: Shutterstock