Marion Cotillard a főszereplője a Little Girl Blue-nak,ami egy docudráma Mona Achache rendezésében, és a rendezőnő édesanyjának, az író és díszletfotós, Carole Achache történetét meséli el.
A filmkészítés erejével Achache visszahozza édesanyját az életbe, hogy újra végigkísérje utazását, és megtudja, ki is ő valójában. A Cannes-i Filmfesztiválon debütált dráma kapcsán Marion Cotillard elmesélte milyen szimbiózisra is van szükség színész és rendező között. De volt olyan, amikor egy rendező manipulálni akarta a film sikere érdekében és ennek nagyon rossz vége lett.
Egyszer fordult elő velem, hogy úgy éreztem, hogy egy rendező manipulál, és ez nem igazán tetszett. Azt gondoltam: Manipulál engem, mert azt hiszi, hogy nem fogom tudni megadni neki azt, amire szüksége van, amit akar? Úgy éreztem magam, mint egy tárgy, és nagyon utáltam. Más a megadás és a manipuláció. Úgy gondolom, hogy az önátadás olyan dolog, amin igazán át kell menned, amikor színész vagy. Behódol a karakternek, átadja magát a történetnek, és megadja magát az alkotónak, a rendezőnek. De számomra olyan harmóniára és együttműködésre van szükség ehhez, amelyet nem hiszem, hogy megtalálhatna valaki a manipuláció által.
– fejtegette Marion Cotillard, aki a rendező nevét nem árulta el.
A Little Girl Blue elején azt látjuk, hogy Mona Achache elindítja azt a folyamatot, amelynek során Cotillard a rendező édesanyjává, a fotós és író Carole Achache-vé formálódik. A színész fehérneműre vetkőzik, majd a rendező átadja Cotillardnak édesanyja ruháit, ékszereit és szemüvegét, majd kontaktlencsét ad neki, és egy parókát, hogy teljes legyen az átalakulás. Még arra is megkéri a színésznőt, hogy fújja be magát anyja parfümjével.
Ezután Cotillard hangfelvételeket hallgat, és Carole hangját utánozza. Innentől kezdve Carole-nak adja ki magát a korábbi barátaival és munkatársaival való találkozókon. Egészen addig, amíg hirtelen teljesen át nem változik a nővé. A film tehát Mona kísérlete arra, hogy megértse, miért lett 63 évesen öngyilkos édesanyja, és megtudja, ki is ő valójában.
Amikor Carole 2016. március 1-jén meghalt, nem hagyott jegyzetet, de a pincéjében 25 műanyag ládát tárolt több ezer levéllel és fotóval, hangfelvételekkel, jegyzetfüzetekkel és megjegyzésekkel ellátott naplókkal.
A különleges pszichodráma egyre több és több réteget tár fel, kiderül, milyen morális akadályokkal szembesült a művész, hogy szexuális zaklatás érte, és még egy sor más dolog. Marion Cotillard pedig szembesül mindazzal a traumával és félelemmel, amivel a rendező édesanyja küzdött. A művészfilmeket kedvelők számára, vagy azoknak, akik ismerték Carole Achache-t, igazi csemege lesz az alkotás.