A talkshow-királynő üzletasszony, Oprah Winfrey karrierje és életútja nők millióit inspirálja a világon, és, akik isszák minden szavát, összegyűjthetik a legfontosabb útmutatókat.
Oprah Winfrey hazánkban is ismert, bár közel sem annyira, mint az Egyesült Államokban, ahol generációk nőttek fel a beszélgetős műsorain és persze jó pár könyvét is el tudták olvasni eredeti nyelven. Oprah egy jelenség, egy brand, a siker és a magabiztosság szinonimája, aki nem ismer lehetetlent és, akihez a legnagyobb hírességek is szívesen mennek, akár színészek, akár politikusok, akár arisztokraták.
Oprah magazint is ír, előadásokat tart, 25 éves munkássága alatt 1 milliárd dolláros birodalmat épített fel. Sikere összetett és kell hozzá maga az a személyiség, amivel ő rendelkezik, de azért vannak praktikák, amit eltanulhatunk.
Építsünk kapcsolatot a közönséggel, és ismerjük meg a közvetlen vásárlói visszajelzéseket
Oprah Winfrey minden előadása, műsora után beszélgetett közönségével, hogy kapcsolatot építsen ki és megértse igényeiket. Így hozta létre a Lean Startup Methodology néven ismertté vált ügyfélfejlesztési folyamatot. A másik oldal megismerése, tisztelete, komolyan vétele egy sikeres üzlet, márka és franchise felépítésének a kulcsa.
Néha nemet kell mondani
Oprah Winfrey miközben egyre nagyobb sikereket ért el, barátai, családtagjai és mások állandóan időt és pénzt kértek tőle problémáik megoldására. Rosszul érezte magát, de nem akarta, hogy azt higgyék, nem jó ember. Végül ráeszmélt, hogy ez nem egészséges folyamat – sem neki, sem azoknak, akikre időt vagy pénzt áldozott.
Nincs felesleges vagy elpocsékolt tapasztalás
Minden tapasztalatból tanulhatunk, a rosszakból is rengeteget, a negatív eseményeket is használhatjuk pozitív útmutatóként. Semmi sem vész kárba, és erősen hinni kell, hogy amit úgy vélünk megérdemlünk, az eljön, de kellenek hozzá azok a tapasztalások is, amit “zokon veszünk”.
Kivételes emberekből álljon a csapatod és engedd őket dolgozni
Olyan motivált, lelkes embereket toborzott és tartott meg, akiknek a célközönség megértése, kapcsolattartása és kiszolgálása volt a legfontosabb. És persze megfizette őket és nem vonta kétségbe. Nem baj, ha egy csapattag adott dologban jobb vagy hozzáértőbb, mint te magad vagy.
Fejlődési időnk
Fontos időt szakítani a személyes fejlődésünkre, mert az életerőt ad üzletvezetőként. Szánjunk arra időt, hogy dolgozzunk önmagunkon belülről, ez majd segít elérni, amit kívülről szeretnénk manifesztálni.
Pozitív tükör
Az első számú feladat a pozitív energia kibocsátása, mert azt kapjuk vissza, amit az univerzumba kiküldünk. Ha negatívumot és rossz érzéseket táplálunk, az is vissza fog térni hozzánk, de ennek ellentéte is igaz. Szárnyaljuk túl az elvárásokat, legyünk még pozitívabbak, mint, amire számítanak tőlünk!
Ünnepeljük meg a sikert, és legyünk hálásak azért, amink van
Oprah Winfrey a sikert azon emberek számával méri, akiket szeret. Számára a siker mércéje a szerettei, a családja, a szerelme, már ettől elégedett és örömteli az élete.
Borítókép forrása: Axelle/Getty Images