Innen tudod, hogy ideje elbúcsúzni a terapeutádtól

A terápia segíthet túljutni egy durva szakaszon, vagy megmentheti az életed.

Terápia kisokos

Az Amerikai Pszichiátriai Társaság szerint az emberek, akik elkötelezik magukat a kitárulkozás iránt, gyakran személyes érzelmi növekedést és kielégítőbb élményeket élnek meg. A pszichoterápiába belépő emberek körülbelül háromnegyede rengeteget profitál ebből. Kimutatták, hogy jó hatással van az érzelmekre és a viselkedésre, az agy és a test pozitív változásaira.

De a varázslat megvalósításához megfelelő kapcsolatra van szükség a terapeutáddal. Íme néhány jel, miszerint a szakember, akihez rendszeresen jársz, talán nem megfelelő.

Mindig emlékeztetned kell a helyzetedre

Igen, sok páciense van, ezért nem várhatod el tőle, hogy mindenre emlékezzen. De nem kellene hétről hétre újra elmesélned minden egyes történetet. Nem a te dolgot a szakembert vezetni. “A terápia mindkét fél részéről elkötelezettséget igényel” – mondja Antonia Hall pszichológus. “Ha úgy érzed, hogy a terapeuta nem figyelmes, akkor itt az ideje egy új partnernek.”

Érzelmeket táplálsz iránta

Normális és általános, hogy érzelmeket váltson ki belőled a terapeuta. Olyan, akit gyakran látsz, és kiöntöd neki a szíved, biztonságban és szeretettnek érezheted magad. De nem hagyhatod, hogy a vonzalom érzése akadályozzon abban, hogy nyitott és őszinte legyél. Ha csak azért mondasz dolgokat, hogy jó benyomást kelts, akkor aláásod a terápia lehetőségeit és hasznosságát. “Ha tetszik a pszichológusod, az akadályozza a gyógyuláshoz és a növekedéshez szükséges kapcsolatot” – mondja Hall.

Nagy az ellentét

Érezned kell, hogy a terapeuta támogatja céljaidat. Talán azt javasolja, hogy szakítanod kell a barátoddal, de te megpróbálnád helyrehozni a kapcsolatot. Olyan terapeutát szeretnél, aki hajlandó elfogadni azt az irányt, amelybe az életedet akarod vinni. A megfelelő terapeuta nem fog mindig egyetérteni veled, de nem akarhatsz olyan valakit, aki kritikusan viszonyul az általad fontosnak érzett dolgokhoz.

Nem megbízható

Időben odaérsz az ülésre, de mindig későn indul, mert az előtted soronlévő pácienssel elhúzza az időt. Ezek a dolgok megtörténhetek, de a te beszélgetésed idejét nem szabad megrövidíteni. Ezenkívül az alkalmi lemondások és módosítások rendben vannak, de ha gyakran előfordul, akkor érdemes egy következetes és megbízható terapeutát találni, aki értékeli és tiszteli az idődet. “Megérdemelsz egy olyan terapeutát, aki biztosítja a tanácsadáshoz szükséges megbízhatóságot.” – mondja Gary Brown párterapeuta.

Képek forrása: pixabay.com

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

Lemaradtál a nyaralásról? Dehogyis!