Meghívtad a barátaidat magadhoz, de azon kívül, hogy valamit meg szeretnétek ünnepelni még a hangulatot is tovább fokoznád? Nemcsak a jó ételekkel, italokkal tudod ezt megvalósítani, hanem szuper felnőtt játékokkal is.
A játék gyerekeknek való. Szeretünk nekik örömet okozni egy-egy darabbal, de tudjuk jól, hogy még minket is leültet némelyik. Gondoljunk csak arra a Lego készletre, amelyet a gyerkőc kapott valamilyen alkalomra, de az összerakás meghaladta a türelmét és végül rajtunk állt, hogy az egész összeálljon. Csakhogy ezt általában nem teherként éljük meg, hanem szenvedéllyel rakosgatjuk egyik elemet a másikra. A játék bármi lehet, mi felnőttek gyermeki szintre ereszkedhetünk. Idézheti az a gyermekkorunkat vagy egyszeren csak kikapcsol, szórakoztat és nincs korhoz kötve.
Miért szeretnek játszani a felnőttek?
Nemcsak kiváló társas kapcsolatokat formáló és erősítő tevékenység lehet, de az elfojtott vágyak, érzelmek és indulatok is felszínre törhetnek játék során. Egyfajta terápiaként is működhet. Felnőtt korban legalább akkora élményt jelent, mint gyermekkorban. Olyankor dopamin szabadul fel a szervezetben és az amiatt érzett jó érzés átjárja az agyat, testet. Felszabadult, boldog pillanatok ezek, amikor az ember néhány percre elfeledheti a gondjait.
Partit csapsz és kellene néhány játékötlet?!
Ha csak egy unalmas hétvégét akarsz feldobni magad , családod vagy barátaid számára, netán tényleg van valami apropója a bulinak, a parti játékok emlékezetessé tehetik az összejövetelt és később akár hagyományként tovább bővítheted a tárházat. Nincs vagy unod az Activity-t? Hoztunk néhány csudajó felnőtt játékot, amelyek megmozgatják az agyat, a testet és lehetőleg a nevetőizmokat is.
1. Sztorizós
Itt mindenki csak nyerhet, méghozzá jó kedvet. A hangulat beindítását biztosan segíteni fogja. A játékhoz csupán egy lapra és egy tollra van szükség. Az első játékos írjon fel a lap tetejére egy mondatot, majd hajtsa le úgy, hogy az ne látszódjon. Adja tovább a lapot a következő embernek, aki ugyanúgy ír egy mondatot, majd lehajtja a papírt. Ez így meg az utolsó játékosig. A legvégén kihajtogatod a papírt és felolvasod egyenként a mondatokat, amelyek által összeáll egy sztori. Érdemes minél kreatívabban gondolkodni, mert annál jobb történetek születhetnek.
2. Igaz-hamis
Teljesen költségmentes játékról van szó, hiszen a résztvevőkön kívül másra nincs is szükség. A játékosok üljenek körbe. A feladat annyi, hogy mindenki találjon ki magáról állításokat, amelyről a többieknek el kell dönteniük, hogy igaz-e vagy sem. A rosszul tippelőknek szabjatok meg feladatot, amelyet ott, helyben el kell végezniük.
3. Kacsintós
A résztvevőket ültessük körbe, kivéve a nyomozót. Őt ki kell küldeni a helyiségből, hogy ne lássa ki lesz a kacsintós gyilkos. Amint megvan erre a szerepre is a játékos, bejöhet a nyomozós, aki a kör közepén állva figyeli. A gyilkos eközben úgy szedi az áldozatait, hogy valakire rákacsint. Aki ezt észreveszi, az visít, összeesik és meghal. A nyomozónak az a feladata, hogy minél hamarabb rájöjjön, ki lehet a tettes.
4. Utánzós
A csapat álljon fel egy sorba, mindenki háttal legyen a másiknak. A sor végén álló találjon ki egy mozdulatsort. Mindez rá van bízva. Kopogtassa meg az előtte álló vállát, aki erre megfordul és megtekinti a mögötte álló által előadott mozdulatsort, és visszafordul. Most ő következik és megkocogtatja az előtte álló társa vállát, aki szintén megtekinti a mozgást és ő is elmutatja az előtte álló szomszédnak. Így halad ez egész a sor elejéig. A legelső ember előadja a mozdulatsort a többiek szeme láttára és összevetik a legelsővel. A játék attól vicces, hogy mindenki ad hozzá a saját mozgáskultúrájából adódó változásokat és egészen más lehet a végeredmény, mint amivel az egész indult.
5. Matricázós
A ragasztható matricák nemcsak a gyerekeket foglalhatják le, hanem a felnőtteket is. Már a vendégek megérkezésekor adj a kezükbe egy-egy csomag matricát. Mindegyik csomagban azonos számú darab legyen, például az egyikük csak kutyásat, a másikuk cicásat, a harmadik emojis matricacsomagot kapjon. Ettől válik beazonosíthatóvá. Amint megérkezett mindenki, indulhat a játék. A cél az, hogy minél több matricát ragasszanak a másikra anélkül, hogy azt észre vennék. Az győz, aki a legtöbb matricát tudja másokon elhelyezni. Még izgalmasabb a játék, ha megszabod az időt.
6. Csináld úgy, mintha…
Mindenkinek ossz ki papírt és tollat. Kérd meg őket arra, hogy fantáziájuk megmozgatásával írjanak a cetlire egy eseményt. Bármi lehet az. Ezután a papírt összehajtva dobják egy kalapba, edénybe. Az összekevert cetlikből az első játékos húz, és amit a papíron lát, azt eljátssza. 30 mp-ig a többiek nem szólalhatnak meg, de aztán jöhetnek a tippek. Aki a leghamarabb megfejti, hogy mi volt a cetlin, mint játszott el a másik, az nyer 1 pontot. Természetesen az nyer, aki a legtöbb pontot összegyűjti.
7. Sorverseny itallal
Ehhez a játékhoz kicsit nagyobb helyre van szükség. A nappali vagy a kert is megfelelő lehet. Oszd a vendégeket két vagy akár három csoportra. Határozd meg a rajtvonalat és a célt is. Minden játékos kapjon egy-egy mokkáskanalat és csoportonként egy-egy citromot, diót, pingponglabdát. A feladat az, hogy minden versenyző a szájában tartott kanálon egyensúlyozza el a citromot/diót/pingponglabdát a célig. Ha eljutott, jöhet a csoport következő tagja. Amennyiben a kanálról leesik a citrom, akkor nemcsak újból kell kezdenie a futást a rajttól, de még valamilyen italt le is kell hörpintenie.
8. Főnök
A játékban résztvevők közül az egyiket kiküldöd. A többiek viszont kiválasztanak maguk közül egy főnököt, akinek mozdulatait utánozni fogja mindenki. Ha ez megvan, bejöhet a kiküldött játékos. Neki az a feladata, hogy kitalálja ki lehet a főnök.
9. Titkos szavak
Minden játékos kapjon két cetlit és egy tollat. Az egyik papírra mindenki írja fel a nevét és ezek kerüljenek egy dobozba, edénybe, míg a másik papírra valamilyen vicces kifejezést írjanak és azokat tegyék egy másik edénybe. Mindenki húzzon minkét edényből egyet-egyet. A kihúzott személyhez úgy kell beszélni, hogy a vicces szó is bele legyen fűzve a mondandóba, de ne jöjjön rá, hogy melyik az. Ha mégis, az egyenlő a kieséssel.
10. WC-papír itallal
Egy asztalról távolíts el mindent, még a terítőt is. Annak nagyságától függ, hogy egyszerre hányan vehetnek részt a játékban. A feladat az, hogy az asztal hosszában, annak végiég guríts ki a résztvevők számának WC-papírt. A tekercset fogva álljanak a versenyzők az asztal egyik oldalánál, a másik végén, a WC-papír végére pedig egy pohár bor vagy sör kerüljön. A feladat az, hogy a játékosok igyekezzenek feltekerni a gurigát úgy, hogy az ital ne ömöljön ki. A kilöttyent folyadék a továbbhaladást is meggátolja, mert a papír elszakadhat és persze a játékos sem jut az italához.