Irány a dm! A Black Friday-en vásárolt termékek árának 5%-át jótékony célra fordítja a jól ismert drogéria.
A Black Friday Amerikában kezdődött, ám eredetileg nem a karácsonyi leárazásokhoz volt köze! Az első ,,Fekete péntek” 1965-ben volt, amikor is Philadelphiában hatalmas dugó alakult ki, ugyanis szinte mindenki a karácsonyi ajándékokat akarta megvenni a helyi bevásárlóközpontban. A rendőrség látva a kaotikus helyzetet, Fekete pénteknek nevezte a napot, így jellemezve a város eddigi legnagyobb tumultusát. Idővel november utolsó pénteke lett a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, ami egyre népszerűbb lett, 2014 óta pedig Magyarországon is számontartják.
Black Friday helyett Giving Friday
A Black Friday körül szabályos hisztéria alakult ki az elmúlt évek során, ugyanis a vásárlók epedve várják ezt a napot, hogy olcsóbban hozzájuthassanak a tervezett karácsonyi ajándékokhoz.
Az egynapos vásárlási láz azonban könnyedén fajulhat odáig, hogy az emberek azt is megveszik, amire nincsen szükségük, csak azért, mert olcsón hozzájuthatnak. A kereskedők ezt felismervén próbálnak változtatni a helyzeten.
Élen jár ezzel a dm, ami a fenntarthatóság jegyében azt tűzte ki céljául, hogy mindenki jól járjon a Fekete péntekkel.
Vásárolj a jó ügyért!
A dm idén igyekszik a tudatos vásárlásra fektetni a hangsúlyt, és azt erősíteni, hogy ne vegyünk többet annál, mint amire szükségünk van csak azért, mert éppen le van értékelve. A dm-ben ezen a napon sincsenek akciók, tartós árakkal dolgoznak, így azok 4 hónapon át biztosan nem emelkednek, a Black Friday idején egy jó ügy mellett állnak ki: a nap végén az aznap befolyt összeg 5%-át jótékony célra fordítja.
Idén a Giving Friday-en 26 523 924 Ft-ot adtak át a támogatott projektekre a vásárlók segítségével.
A fő cél az, hogy egészségtudatossabbá válhassunk, amelyhez hozzájárul az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet (ÖMKI) is, amely a dm támogatásával segíteni fogja azokat, akiknek kiskertje van, de nem tudják pontosan, hogy hogyan termeljenek vegyszermentesen zöldséget és gyümölcsöt, ezzel valamelyest önfenntartóvá is válva.
A dm számára nagyon fontos az egészséges életmód, hogy minél több bio élelmiszer kerüljön az asztalra, az üzletekben is egyre bővül a bio termékek kínálata, a dmBio termékek is erről árulkodnak, mint például a dmBio passzírozott natúr paradicsom, ami ellenőrzött ökológiai gazdálkodásból kerül az üvegbe.
Fontos eleme az önfenntartásnak a vegyszermentes növénynevelés, amihez szintén kaphatnak alternatívákat a résztvevők.
A kertészek valójában egy izgalmas kalandnak lehetnek részesei, ugyanis azon túl, hogy segítséget kapnak kiskertjeik műveléséhez, egy kutatásban is részt vesznek, így segítve a kártevők elleni védekezés hatékonyságának ellenőrzését. Nincs más dolguk, mint alkalmazni a kapott tippeket, és feljegyezni, hogy mennyiben bizonyultak hasznosnak.
Az ökológiai képzésben nemcsak a kertművelők vehetnek részt, hanem azok a hátrányos helyzetű kelet-magyarországi iskolákban tanítók is, akik szívesen beindítanának egy iskolai konyhakertet. Ezáltal nemcsak ők maguk szerezhetnének tapasztalatot, hanem a szülők és a gyerekek is.
A biogazdálkodás rendkívüli odafigyelést igényel a gyerekek és a felnőttek részéről egyaránt, egyúttal olyan megbízhatóságot igényel a növények gondozása, amik olykor kihívást jelenthetnek, ám látni, ahogy a szó szoros értelmében beérik munkánk gyümölcse, mindenért kárpótol.
A dm számára rendkívül fontos, hogy a termékeik között olyat is találjunk, amelyek vegánok, így nélkülözve minden olyan anyagot vagy eljárást, melyhez állatokat vennének igénybe. Erről tanúskodik a Balea szilárd hajbalzsama is. A vegán alapanyagokon túl az is fontos a dm számára, hogy semmi ne vesszen kárba. Ezáltal jött létre a fekete áfonyával és mandulával gazdagított NoPlanetB krémtusfürdő, ami az élelmiszergyártás során keletkezett mandulahulladékot használja fel. Ehhez az eljáráshoz hasonló az alverde Wohlige Auszeit habfürdő is, ami részben a cukorkészítés melléktermékéből, a cukorrépamelaszból készül.
Ugyan nem bio, mégis hatékony módszer a Föld megóvására, ha életmódunkon változtatunk. Ebben segít a Denkmit nature folyékony mosószer, amivel már 20 fokon kimoshatjuk ruháinkat!
A Black Friday napján, november 25-én mindannyian hozzátehetünk ahhoz, hogy megkezdhesse térhódítását a kis bio-kertek megjelenése! Ehhez csak annyit kell tennünk, hogy pénteken ellátogatunk az ország bármely dm boltjába, és elintézzük a heti vagy havi bevásárlást, hogy a fizetett összegünk 5%-a a jó ügy mellé álljon.
Akinek nem áll módjában betérni egy boltba ne csüggedjen, hiszen pénteken az online vásárlásokra is érvényes a Giving Friday akció.
Tegyünk együtt a szebb jövőért!
Borítókép forrása: dm