Belső melegítő

Az ősz beköszöntével nemcsak hidegebbé és csapadékosabbá válnak a napok, de sötétebbé is. Egyre kevesebb napfényhez jutunk, amely egészen tavaszig érvényben lesz.

Az egészségünk és a jó hangulatunk megőrzése érdekében tudunk mit tenni. Első feladatunk az, hogy meglássuk, az ősz sokkal több, mint a sötétség és a hideg évszak kezdete. Minden bizonnyal lesznek még napsütéses napok. Ekkor már szervezetünk nem jut elegendő D-vitaminhoz a napfény által és más raktárainkat is szükséges feltölteni.

 

Csökkenő hőmérséklet, meleg ételek

A télre és a téli álomra készülő állatok már nyáron megkezdik a gyűjtögetést, hogy éléskamrájukat feltöltve elegendő táplálékot tartalékoljanak a hideg időszakra. Nekünk, embereknek is hasonlóan kell az őszre, télre felkészülni. Az esős, hideg évszak kiszívja belőlünk az energiát és ha nem vigyázunk, akkor az életerőt is. Ebben az időszakban amúgy is melegre vágyunk, enni is szükséges, ezért összekapcsolhatjuk a kettőt. Amire a szervezetünknek ebben az időszakban szüksége van: meleg étel. Jó tesznek a meleg és tartalmas levesek. Aki amúgy is fázós, és különösen ősszel, télen mindig hideg a keze és a lába, az hagyja el a nyers élelmiszereket. Helyette fogyasszon inkább a meleg leveseken túl egytálételeket is. A fűszernövények most nagyobb szerephez juthatnak, amelyek akár csípőssé tehetik az ételeket. Bátran használhatjuk a csípős fűszereket, mert azok a pólusok megnyitását eredményezik.

A nátha és az influenza időszaka

Habár a koronavírus elleni óvintézkedések részeként március óta jelen van az életünkben a maszk viselete, attól még a megfázással találkozhatunk. A maszk kötelező használatának köszönhetően reménykedhetünk abban, hogy az influenza kevésbé fog jelentkezni, ettől függetlenül szükségünk van a szervezetünket megvédeni a betegségektől. A vitaminok szedésén túl ilyenkor kezdünk bele a citrusfélék intenzívebb fogyasztásába. A kínai orvoslás szerint ezek a gyümölcsök azonban a belsőnket lehűtik, míg a meleg levesek, egytálételek felmelegítik. A fűszeres ételek is felmelegítik a testünket belülről és ezáltal hatékonyabban felkészítik az immunrendszerünket a védekezésre. Ezzel szemben a déli gyümölcsök, még ha vitaminhoz is juttatják a szervezetünket, azok belső lehűlést okoznak, amelynek következtében az emésztőrendszerből nem tud megfelelő mennyiségű tápanyag — köztük a vitaminom sem — felszívódni. A hagyma, a fokhagyma, a gyömbér, a curry, az ánizs is nagyobb szerepet kaphat most a konyhánkban.

 

Nemcsak a meleg tea

A magyar nép jellemzően szezonálisan fogyaszt teát, vagyis ez főleg őszre és téli időszakra igaz. A kínai orvoslás szerint ezzel csak segítjük a szervezetünk ellenállóképességét, valamint a felmelegedését is. Nem véletlenül vágyunk a hideg évszakokban forró teára, levesekre vagy akár a sütőből éppen kivett ételekre. Míg nyáron a hideget részesítjük előnyben — az sem véletlen — addig a hidegben adjuk meg azt, ami a testünknek jár. A meleg, fűszeres, akár csípős ételek kiűzik belőlünk a hideget, energiát és tápanyagot adnak, amelyek hatékonyabban tudnak felszívódni. A pólusok kitágulásával szabadabban távozik el a bőrön keresztül a felesleges energia.

 

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

Amiről mindenképp beszélni szükséges egy kapcsolatban