A Netflix Úriemberek című sorozata hatalmas sikert aratott az elmúlt hetekben. Ehhez a kiváló rendezés és a színészi alakítások mellett a karakterek öltözete is hozzájárult, hiszen Theo James és a többi színész megjelenése hűen tükrözi azt, hogyan illik öltözködnie egy brit arisztokratának.
Magyarországon is akadnak olyan hölgyek és urak, akik a sorozat szereplőihez hasonlóan szeretnének nyomot hagyni a megjelenésükkel a magán- és üzleti életben. Ehhez Kanizsai Szilvia szabóságában, a Canissiben minden szükséges kelléket megtalálnak. A szakembert most arról kérdeztünk, milyen is egy igazi brit arisztokrata stílusa.
Úriemberek és az elegancia
Coloré: A Netflix népszerű sorozata, az Úriemberek a történet és a rendezés mellett a szereplők öltözködése miatt is figyelemfelkeltő. Szerinted milyen alapelvek jellemzik a klasszikus brit eleganciát az öltözködésben, és ezt hogyan tükrözi vissza a sorozat?
Kanizsai Szilvia: A klasszikus brit elegancia jellemzői többek között az időtálló stílus, a méretre készítés, a magas minőségi anyagok (gyapjú, tweed, bársony) és a visszafogott színek használata, valamint a diszkrét kiegészítők. A sorozat hűen ábrázolja ezeket az alapelveket, mint például a Theo James által viselt háromrészes tweed öltöny, vagy Kaya Scodelario vörös bársony ruhája. A jellegzetes zsakettek, kalapok, kesztyűk és selyemsálak remekül tükrözik az angol felsőosztály sajátos stílusát és eleganciáját.
Coloré: A mondás szerint ,,nem a ruha teszi az embert”, de ezt mégis meg lehet cáfolni, főleg a brit arisztokrácia és az üzleti világban dolgozó emberek életében. Szerinted miért fontos az, hogy valaki odafigyeljen a megjelenésére és az imidzsére, ha sikereket akar elérni az üzleti életben?
Kanizsai Szilvia: Az üzleti találkozó során kialakuló első benyomás meghatározó és gyakran maradandó. A megfelelő öltözködés és az ápoltság jelezheti, hogy valaki komolyan veszi a szerepét és tiszteletben tartja az üzleti partnereit, ügyfeleit vagy munkatársait. Ez növelheti az üzleti kapcsolatok minőségét és elősegítheti a sikeres üzleti együttműködéseket. Az pedig, ahogyan az ember öltözködik és viselkedik, része lehet a személyes márkájának. Egy jól megválasztott stílus segíthet abban, hogy egyértelmű üzenetet közvetítsünk képességeinkről és értékeinkről. Ez különösen igaz a brit arisztokrácia és az üzleti világ szereplőire, ahol a hagyományos értékek és a formalitás fontos szerepet játszanak.
A cikk a következő oldalon folytatódik, lapozz: