Barion Pixel Eljött a közösségi média új korszaka: így változnak meg a felhasználók 2025-ben – Coloré

Eljött a közösségi média új korszaka: így változnak meg a felhasználók 2025-ben

2025. 10. 19.

A közösségi média világa az elmúlt évtizedben alapjaiban formálta át az emberi kapcsolatokat, a kommunikációt és azt is, ahogyan önmagunkat látjuk.

Amíg néhány éve még a folyamatos online jelenlét és a tökéletesség hajszolása uralta a közösségi média platformokat, ma már egy új korszak kezd kibontakozni: a digitális józanságé.

Az ébredés kora

A felhasználók egyre tudatosabbá válnak. Megfáradtak az állandó zajtól, a hírfolyam végtelenségétől és a hamis összehasonlításoktól. Ma már sokan nem azért lépnek fel az internetre, hogy megmutassák magukat, hanem hogy valódi kapcsolatokat építsenek, inspirálódjanak vagy egyszerűen tájékozódjanak.

A követők száma, a lájkok mennyisége és a napi posztok helyett egyre többen a minőséget keresik – az őszinte történeteket, a valódi gondolatokat, az emberi hangot.

Kevesebb, de valódibb jelenlét

A digitális élet túlterheltsége után sokan kezdtek tudatosan visszalépni. Nem arról van szó, hogy eltűnnek a közösségi médiából, hanem arról, hogy újraértelmezik a helyüket benne.

Kevesebb platformon vannak jelen, ritkábban posztolnak, viszont sokkal jobban meggondolják, mit és miért osztanak meg. Ez a „digitális lassulás” nemcsak mentálisan felszabadító, hanem hosszú távon fenntarthatóbb is.

A közösségi média már nem a bizonyítás terepe, hanem egy eszköz arra, hogy kapcsolódjunk – akár önmagunkhoz is.

Közösségi média új korszak
Kép forrása: Midjourney

Az influenszerek új arca

A változás nemcsak a felhasználók, hanem a tartalomkészítők oldalán is érzékelhető. Az influenszer ma már nem tökéletes, hibátlan ikon, hanem valódi ember. Egyre több alkotó vállalja fel a nehézségeit, a kétségeit vagy épp a csendet – és épp ez a sebezhetőség teszi őket hitelessé.

A követők is mást keresnek: nem csillogást, hanem valóságot. Azokat a tartalmakat, amelyekben magukra ismernek. Az influenszerek új generációja már nem eladni akar, hanem közösséget építeni – és ez mindent megváltoztat.

A jövő: tudatos digitális jelenlét

A közösségi média nem tűnik el, csak átalakul. A jövő nem a teljes offline lét, hanem a kiegyensúlyozott online jelenlét felé mutat. A felhasználók felismerik, hogy a közösségi platformok nem ellenségek, hanem eszközök – de csak akkor működnek jól, ha mi irányítjuk őket, nem pedig fordítva.

A 2020-as évek második felében a közösségi média felhasználó már nem függő, hanem tudatos. Nem fogyaszt, hanem választ. Nem menekül, hanem kapcsolódik. És talán ez a legnagyobb változás mind közül.

Forrás: BBC / Nyitókép forrása: Midjourney