Figyeld meg ezeket, ha legközelebb repülőn utazol.
Ha repülőgépen utazol, akkor leginkább az fő ok, hogy célba érj, és elég kényelmesen tudj aludni. De ha körülnézel, észrevehetsz néhány olyan funkciót, amelyről soha nem tudtad, hogy van a repülőgépen. A repülés manapság kissé másképp néz ki a COVID-19 miatt, de ezek a rejtett funkciók változatlanok maradtak. Olvasd el, hogy megtudd, hol vannak ezek a rejtett titkok egy repülőgépen, és milyen célt szolgálnak.
A varázsgomb egy extra szobához
Sikerült elcsípned egy folyosó ülést? Nemcsak felkelhetsz anélkül, hogy mászkálnál az emberek felett, de az ülésed egy gombnyomással extra tágassá teheted az egyik legmenőbb titkos repülőgép-funkciónak köszönhetően. Nyúlj a folyosóhoz legközelebb álló kartámasz alá. Itt találsz egy gombot, amellyel azonnal felemelheted a kartámaszt, amikor megnyomod – írja a Travel + Leisure. Amint egy vonalba esik az üléstámlájával, már nem fog oldalbanyomni, és úgy mozgathatod a lábaidat, hogy semmit se üss be.
A rejtett korlát
Megértjük, hogy utálod, amikor az emberek agresszívan ráesnek a helyedre a mosdó felé vezető úton. Amint rajtad a sor, hogy elindulj a folyosón, rájössz, hogy nincs más választásod, mint követni a példát – vagy nem? A légiutas-kísérők nem csak szórakozásból nyúlnak a mennyezethez, felső rekesz alján van egy fésűs terület, amely jobb tapadást biztosít, ha mozgó repülőgépen sétálsz. Legközelebb, amikor fel kell kelned, nyúlj a mennyezetig az egyensúly érdekében.
Titkos hálószoba
A hosszú távú repülés elég nehéz az utasok számára, de képzeld el, ahogy a pilóta vagy légiutas-kísérő próbál egy 14 órás munkanapon túljutni. Ez kimerítő munka, ezért egyes repülőgépeken, például a Boeing 777 és 787 repülőgépeken, vannak titkos átjárók, amelyek lehetővé teszik a személyzet számára, hogy nyugodtan lehunyja a szemét – írja az Insider. Zárt ajtó a gép eleje közelében, vagy egy ajtó, amely szemetes kukának látszik, elrejti a vastag függönyökkel takart ágyak bejáratát.
Horgok a szárnyakon
Ha kikukucskálsz az ablakon egy Airbus repülőgép szárnyára, sárga lyukakat láthatsz középen lyukakkal az egyébként sima, fehér felületen. Ha vészhelyzeti vízi leszállás történik, a szárnyak nagyon csúszósak lehetnek az utasok számára, akik megpróbálnak eljutni a felfújható csúszdához, amely kinyílt volna nekik. Annak érdekében, hogy az utazók esés nélkül tudjanak leszállni, ezek a könnyen kihagyható repülőgép-funkciók lehetővé teszik, hogy a légiutas-kísérő az egyik horgon át csúsztasson egy kötelet, és a másikra rögzítse – mondta Joe, egy pilóta.
Kép forrása: pexels.com