A rendezvényszervezők egyik legnagyobb feladata a zenés-táncos rendezvények megszervezése, azonban a téma kapcsán sok mindennel kell tisztában lenniük. Van-e változás a korábbi évekhez képest? Mit kell tudnia egy rendezvényszervezőnek, aki ilyen eseményt akar létrehozni? Cikkünkben ezeket a kérdéseket járjuk körül.
A legfontosabb tudnivalók
Sokakat érdekel, hogy egy rendezvényszervező mit csinál, és rögtön itt is a válasz: többek közt zenés-táncos rendezvényeket szervez, talán mondhatjuk, hogy ezek a legnagyobb projektek minden rendezvényszervező szakember munkájában.
Ahhoz, hogy egy ilyen nagy volumenű esemény létrejöjjön, számos szempontnak meg kell felelni, ezek többségét jogszabály is előírja. Aki szeretné pontosan tudni a részleteket, jól teszi, ha beiratkozik egy rendezvényszervező tanfolyamra. A MOE Rendezvényakadémia folyamatosan indít online kurzusokat, és itt külön tananyag foglalkozik a zenés-táncos rendezvényekkel is, hiszen jó sok itt az érdekesség!
Az egyik legfontosabb a következő: tudni kell, mi számít zenés-táncos rendezvénynek, mert nem mindegy, hogyan készülünk egy ilyen eseményre. A főbb kritériumok a következők:
- Nyilvános és nem zártkörű a rendezvény
- Fő szolgáltatása a zeneszolgáltatás (válogatott lemezbemutatás vagy élő előadás útján)
- Nem kell megváltott ülőhellyel rendelkezni, ha részt akarunk venni
- Lehet rendszeres és alkalmi is
Ebből is látható tehát, hogy egy magán szülinapi parti vagy egy esküvő nem tartozik ide, de egy céges évzáró buli vagy egy iskolai szalagavató sem.
Milyen jogszabályi előírások vannak?
A zenés, táncos rendezvények biztonságára vonatkoznak az előírások, ezek pedig egy 2011-es kormányrendeletben (Ztr.) szerepelnek. Fontos megjegyezni, hogy akkor kell életbe léptetni ezeket a biztonsági előírásokat, amikor az ilyen típusú rendezvényeket tömegtartózkodásra szolgáló építményben tartanak. Ha egyidejűleg 300-nál is több fő tartózkodhat egyszerre az építményben, akkor figyelni kell a szabályokra!
És ha szabadtéri rendezvényről van szó? Nos, ez esetben is a Ztr.-ben előírtak a mérvadók. Ha várhatóan lesz olyan, hogy a résztvevők létszáma meghaladja az 1000 főt, akkor gondoskodni kell a biztonságról. Biztonsági tervvel kell rendelkezni, ez elmaradhatatlan, ez idén sincs másképp.
Mi az a biztonsági terv?
A biztonsági terv egy olyan dokumentum, amelyet a jegyző utasítására mellékelni kell az esemény megrendezése iránti kérvény benyújtásakor. Ma már nagyon részletes, jól kidolgozott biztonsági tervet fogadnak csak el, így ennek szakszerű elkészítését jobb profikra bízni.
Egy rendezvényszervező jól teszi, ha felveszi a kapcsolatot egy biztonsági szakemberrel, aki jártas a témában. Ő tudja, minek kell szerepelnie a leírásban. A rendezvényszervező akkor végzi jól a munkáját, ha a legjobb emberekkel dolgozik együtt, tudja, kihez lehet fordulni segítségért.
Te is kipróbálhatod magad e munkakörben: ha érdekel a rendezvények sokszínű világa, iratkozz be a fent említett kurzusra!