A Human Mobile Devices okostelefon-gyártó a Mattellel, a világ egyik legismertebb amerikai játékgyártó cég tulajdonosával karöltve 2024 nyarán elhozza a Barbie Flip Phone-t. Az 1959-ben berobbant, fekete-fehér csíkos fürdőruhában feszítő No. 1 Barbie-tól, az 1992-es, merész Totally Hair Barbie-n át, Barbie a mai napig egy igazi stílusikon. Az újonnan piacra kerülő telefon pedig mindezt az időtlen eleganciát, és a nőkben rejlő erőt fűszerezi meg egy csipetnyi rózsaszín hozzáadásával, és teszi különlegessé az elmaradhatatlan ragyogás fényével.
A Human Mobile Devices marketingigazgatója, Lars Silberbauer elmondta:
„Eljött az ideje annak, hogy a ‘reels-ek’ és a social media világát valódi, megélt pillanatokra cseréljük, és fellélegezhessünk a folyamatos online jelenléttől. Izgatottak vagyunk, hogy a Mattel személyében egy olyan vállalattal dolgozhatunk együtt, amely támogatja az értékteremtő innováció és a társadalmi változások iránti elkötelezettségünket.”
Az összecsukható klasszikus telefonokat világszerte a digitális detox egyik legjobb módszereként ismerik, és szeretik – egy olyan világban, ahol majdnem tízből négy (38%) 16 és 24 év közötti fiatal aggódik amiatt, hogy túl sok időt tölt az okostelefonjával. Az Egyesült Államokban a Z generáció egyharmada próbálja aktívan korlátozni a közösségi médiával töltött idejét, és ezzel egyidejűleg folyamatosan csökken az ún. FOMO, azaz „kimaradástól való félelem” jelentősége is.
Ráadásul egyedül a Z generációnak csökkent a közösségi médiával töltött ideje 2021. első negyedéve óta: a barátokkal való online chatelés 2021 óta 13%-kal lett kevesebb, a személyes találkozások száma viszont 28%-kal nőtt a 16—24 évesek körében.
Egyre több Z és Y generációs dönt úgy, hogy a mentális egészségük érdekében korlátozzák a képernyő előtt töltött idejüket, a #bringbackflipphones trend pedig már több mint 60,2 milliós nézettséget ért el a TikTokon.
Ez nem csak egy generációs jelenség, hanem egy kulturális mozgalom is: a 2021-ben induló „kapcsold ki!” trend egyre nagyobb lendületet nyer, ahogy minden korosztály keresi az egyensúlyt a digitalizálódó világban. A nyomógombos telefonok pedig visszatérőben vannak: a HMD jelentése szerint az összecsukható telefonok eladásai több mint duplájukra nőttek Európában 2022 és 2023 között, és további növekedés várható 2024-ben is. Mindeközben hírességek is beállnak a sorba, mint például Michael Cera (kanadai színész és zenész), aki szintén a „flip phone” életstílust választotta.