Barion Pixel Mit jelent az affiliate marketing, és mikor alkalmazható sikerrel? (X) – Coloré

Mit jelent az affiliate marketing, és mikor alkalmazható sikerrel? (X)

2024. 08. 08.

Virágkorát éli napjainkban az affiliate marketing, egyre több és több cégről hallhatjuk, hogy ezt a marketing módszert alkalmazza. Arra a kérdésre, hogy ez pontosan mit jelent, mire jó, és hogyan működik, az alábbi cikkben találhatsz választ.

Mit jelent az affiliate marketing, és mikor alkalmazható?

Az affiliate marketing partnerprogramot jelent, aminek a segítségével bárhol, bármikor bevételhez lehet jutni, akár akkor is, amikor éppen nem dolgozol. A Webáruház készítés áraknál a webshop készítés során erre a kiváló marketinges lehetőségre is felhívják a figyelmet.

Elsőre hihetetlennek tűnik, de igaz: ha kellően felkészült vagy, akkor akár napi néhány óra munkával sokkal többet lehet ezzel keresni, mint a munkahelyeden egy egész hónapban. Természetesen ezért is meg kell dolgozni.

Az affiliate marketing során te promotálod egy cég termékeit különböző online marketing eszközökkel, vagyis lényegében te szerzed nekik az ügyfeleket. Az online térben ezt a cég nagyon egyszerűen nyomon követi, egy úgynevezett affiliate linken keresztül, amely hasonló az UTM paraméterezéshez: egy egyénileg azonosítható promóciós linket jelent. A módszer az Egyesült Államokban nagy népszerűségnek örvend, minden évben több milliárd dollárral emelkedik az ebből származó bevételek nagysága, Magyarországon is egyre több cég alkalmazza.

Miként működik az affiliate marketing?

Az affiliate marketing az online bevételszerzés egyik nagyszerű eszköze, ráadásul kiváló megoldásnak számít az eladások számának növelésében is. Ezzel mondhatni win-win alapon mindkét fél jól jár, mind a cég, mind pedig az affiliate partner. Nagy előnye, hogy terheket vesz le a belső marketingesek válláról, hiszen nem kell nekik akkora erőfeszítést kifejteniük a reklámozásba, hiszen mindezt egy külsős partner elvégzi helyettük.

A módszer működéshez 3 félnek kell jelen lennie: a termék gyártójának és értékesítőjének, az affiliate partnernek, illetve magának a fogyasztónak, aki vásárol. A termék értékesítője köt partneri megállapodásokat a cégekkel, így a cégnek nem szükséges pénzt és időt fektetni 1-1 termék eladásába, vagy piaci bevezetésébe.

Az affiliate partner az, aki rendelkezik azzal az online publikálási felülettel, amivel arra törekszik, hogy minél több érdeklődőt vásárlóvá konvertáljon, forgalmat generáljon, konverzióra bírjon, azaz a vásárlókat arra buzdítsa, hogy kattintsanak az ő affiliate linkjére, aminek a segítségével a cég mérni tudja, hogy az adott affiliate partnertől milyen számban érkezett valódi vásárlás.

A link annak a cégnek a weboldalára visz, aki a partnert megbízta a termék reklámozásával. Az egész folyamat akkor lesz sikeres, ha a fogyasztó valóban vásárol. Ehhez szükség van egy jó termékre, egy kreatívan megírt szövegre és figyelemfelkeltő bemutatásra.

Az affiliate marketing típusai

Három típusa van: a kötődés nélküli, a kapcsolódó és az érintettséggel járó affiliate marketing. Mindhárom hatékonyan alkalmazható, bizalmat épít, vásárlót szerez. Élj velük te is!