Barion Pixel Miért jó, ha a vállalatirányítási rendszer része a CRM? (X) – Coloré

Miért jó, ha a vállalatirányítási rendszer része a CRM? (X)

2024. 03. 18.

Szerencsére ma már többféle vállalatirányítási rendszer közül választhatunk. Vállalkozásunk és saját igényeink szerint testre tudjuk szabni ezeket. Amennyiben szolgáltatóként a cégprofilotokban kiemelt szerepe van az ügyfélkezelésnek, akkor mindenképp jó, ha van CRM rendszeretek is. Ez a rövidítés az angol customer relationship managementből ered, ami nem mást jelent, mint ügyfélkapcsolati menedzsmentet.

Ha mindez a ügyviteli rendszer része tud lenni, igazán nyerő helyzetben vagy! A D4S vállalatirányítási szoftver esetében például csomagtól függően CRM modult is kaphatsz.

A CRM-ről röviden

A CRM rendszerek egyfajta központi adattárként funkcionálnak, mellyel automatizálhatod és hatékonyabbá teheted az ügyfélkapcsolati folyamatokat. Nemcsak az egyes interakciók kezelésére tökéletes, hanem nyomon követheted vele az ügyféléletciklust is a megszerzéstől a megtartásig. Az egyes területeitek között is szinkronizálni tudod ezt a technológiát. Vagyis összhangba hozhatod az ügyfél-összeköttetéseket az ügyfélszolgálat, a marketing, az értékesítés terén, de akár még műszaki oldalról is.

Mi a haszna az ügyfélkapcsolati menedzsmentnek?

Az ügyfélkapcsolatok harmonizálása, nyomon követése és az elégedettségnövelés a CRM rendszerek legfőbb haszna. Általuk személyre szabottá válhat az ügyfélkommunikáció, ami növeli az elköteleződést. Emellett az értékesítés eredményességéhez is hozzájárulnak, mivel egyszerűsítik és automatizálják a folyamatokat. A valós idejű ügyféladatoknak köszönhetően pedig a konverziós arányok is javulhatnak, ami serkenti a bevételnövekedést.

Kiknek ajánlott a CRM?

Kis- és középvállalkozásoktól a nagyvállalatokig mindenki saját igényei és céljai szerint tudja a lehető leghatékonyabban használni a CRM rendszereket. Legfőbb felhasználók lehetnek:

  • az ügyfélszolgálati teamek, akik ezáltal könnyen és eredményesen kezelhetik az ügyfélkérdéseket, -panaszokat
  • Az értékesítési lehetőségeket jól ki tudják a CRM-mel aknázni az értékesítési csapatok
  • Marketing területen az ügyfélszegmentálást és a célzott kampányok indítását tökéletesen támogatja, emellett mérésekre is alkalmas
  • A vezetői döntéseket is segíti előrejelzésekkel, az ügyfél-preferenciák bemutatásával

A legjobb az, ha a vállalati ERP része ez ügyfélkapcsolati menedzsment, így tudod a leghatékonyabban beépíteni a mindennapi munkafolyamatokba.

A bevezetés főbb lépései

Amikor egy CRM rendszert vezetsz be, akkor figyelembe kell venni a szervezeti igényeket, a rendelkezésre álló infrastruktúrát és a költségkeretet is. Általában 5 lépcsős folyamat az, amit érdemes végigjárni, hogy igazán hatékonyan tudjátok használni. Elsőként az üzleti igényeket kell fixálni, majd annak megfelelően kiválasztani a CRM rendszert. Készítsetek bevezetési tervet, és ismertessétek meg a modul használatát a kollégákkal. Mindenképp végezzetek teszteléseket is, hogy saját igényeitekre tudjátok szabni azt.