Bár a karantén időszaknak vége, az elmúlt két év nagyban átformálta a vásárlási szokásainkat. A 2021-es Black Friday az elszeparáltság és a közösségi vágy utáni kettősség peremén lavíroz. Hogyan befolyásolja ez a Black Friday ajánlatokat? Cikkünkből kiderül!
Igaz, a kötelező karanténnak vége, az emberek nagy része – főként a 4. hullám számait látva – még mindig sokkal több időt tölt online, óvatosabb és árérzékenyebb, mint két évvel ezelőtt. Ezzel egy időben az elszeparáltság miatt ki vagyunk éhezve a személyes kapcsolatokra és közösségi élményekre. Ez az ellentét különösen izgalmassá teszi a 2021-es Black Friday szezont.
Miután az elmúlt évben teljesen a digitális térbe szorult a Black Friday, 2021-ben – még a járvány ellenére is – jelentős rohamra számíthatnak az üzletek. Vírus ide vagy oda, online vásárlás közben nem tudod ki- vagy felpróbálni a termékeket, így a fizikai áruházak mindig előnyből indulnak. Persze, sok webáruházban pont ezért létezik már ingyenes visszaküldés és termékcsere, de az ennyire forgalmas időszakokban azt is figyelembe kell venni, hogy a futárszolgálatok kapacitása véges. Ez az egyik oka, hogy a Black Friday már nem egynapos, hanem sokkal inkább egész novemberen át tartó esemény. A járványidőszak alatt megugrott forgalom miatt a webáruházak igyekeznek úgy időzíteni a Black Friday ajánlatokat, hogy a lehető legkisebb legyen az átfedés a többi céggel, ezzel optimalizálva logisztikájukat és a futárcégek terhelését. Néhány kereskedő ajánlatai már november első hetétől elérhetőek, hogy a legelőrelátóbb vásárlók időben felkészülhessenek.
A világjárvány egyik utóhatása a márkahűség háttérbe szorulása is. Sokakat érintettek leépítések, a gazdasági visszaesés és egyéb rossz tapasztalatok, amelyek óvatosságra intenek. Így a 2021-es Black Friday alatt azok is olcsóbb alternatívára cserélhetik megszokott márkáikat, akik eddig nem voltak árérzékenyek. A Black Friday ajánlatoknak alkalmazkodniuk kell ehhez, a kiélezett verseny pedig kedvezőbb árakhoz, továbbá ár-összehasonlító és akciógyűjtő oldalak előtérbe kerüléséhez vezethet.
A tömegek kerülése és a közösségi élmény utáni sóvárgás kettőssége különös helyzetet szül, ahol a kereskedőknek egyedi digitális megoldásokban kell gondolkodniuk. 2021-ben a webáruházaknak sokkal nagyobb erőfeszítésbe telik majd, hogy vonzókká váljanak számunkra, ezért mindent megtesznek, hogy javítsanak a vásárlói élményen. Kiváló példa erre az eMAG-Extreme Digital oldala, ahol november 1. óta tüzelnek fel minket Black Friday ajánlatokkal és nyereményjátékkal, ráadásul még egy fekete péntek kisokost így létrehoztak, hogy ezzel könnyítsék tovább a dolgunkat.