A mesterséges intelligencia térhódítása az elmúlt években teljesen átalakította a digitális világot. A ChatGPT megjelenése óta az MI egyre nagyobb teret hódít a marketing és a tartalomkészítés területén is.
Mindeközben a Meta és a Google folyamatosan fejlesztik saját mesterséges intelligencia-megoldásaikat, hogy versenyben maradjanak. Az Amazing AI előfizetéses rendszer keretében támogatja a vállalkozásokat, hogy kiaknázhassák ezt a területet. Itt minden egyben van, amire az embereknek szüksége lehet ahhoz, hogy lépést tartsanak a mesterséges intelligencia rohamosan fejlődő világával.
A mesterséges intelligencia – érvek és ellenérvek
A mesterséges intelligenciával támogatott tartalomkészítés mellett leginkább a gyorsaság szól. A megfelelő eszközökkel pillanatok alatt elkészíthető egy blogcikk vázlata, egy közösségi média poszt vagy akár egy hirdetési szöveg.
A gyorsaság mellett a költséghatékonyság is fontos tényező, hiszen kevesebb idő és emberi erőforrás szükséges egy-egy cikk megírásához. Az MI képes új ötleteket adni, vagy összegyűjteni egy adott témában a legfontosabb adatokat. Ez jól jön kutatási fázisban, amikor gyorsan kell releváns információkhoz jutni.
Azért ellene is szólnak érvek. A legnagyobb probléma a forrásmegjelölés hiánya, így nehéz ellenőrizni, hogy honnan származik az adott információ, és hogy a megírt tartalom valóban helytálló-e.
SEO szempontból is aggályos a használta, mert egyelőre nem látni, hogy a Google algoritmusai hogyan reagálnak az MI-generált szövegekre. A legjobb egyfajta segítőként használni, de az elkészült tartalmat mindig emberi szemmel is át kell nézni és finomhangolni.
Milyen tartalmak készíthetők vele?
A mesterséges intelligencia jól használható a tartalomgyártásban. Segítségével könnyedén készíthetők cikkvázlatok, összefoglalók, közösségi média posztok vagy akár hírlevélszövegek. Teljes blogcikkek írására még nem ajánlott, azonban a vázlatkészítésben hasznos társ lehet. Ha egy könnyedebb – nem tudományos – témáról kell írni, a nyelvi modellek gyorsan össze tudnak állítani egy átfogó szerkezetet, amely alapján könnyebb elindulni.
Képek generálásához is egyre többen használják: például a Midjourney vagy a Canva mesterséges intelligencia alapú eszközeivel egyedi képek készíthetők.
Keresőoptimalizálásban is nagy segítség lehet, képes javaslatokat adni title tagekre, metaleírásokra, segíthet a tartalom megfelelő strukturálásában, például alcímek generálásával.
Hogyan használjuk jól az MI-t?
Ahhoz, hogy valóban segítség legyen a tartalomgyártásban, jó, ha tudatosan és célzottan alkalmazzuk. Nem mindegy, milyen utasításokat adunk neki. Gondoljuk át előre, hogy milyen stílusú szöveget szeretnénk, milyen felületre és kinek.
Ahogy az egészséges életmódnál is fontos az egyensúly a táplálkozás, mozgás és pihenés között, úgy a tartalomgyártásban is az MI és az emberi kreativitás megfelelő aránya adja meg a közös munka gyümölcsét.