Barion Pixel Így növeld webáruházad bevételét: ismerd meg az 5 legfontosabb KPI-t! (X) – Coloré

Így növeld webáruházad bevételét: ismerd meg az 5 legfontosabb KPI-t! (X)

2023. 10. 22.

Friss webáruház-tulajdonosként egyszerre több dologra is figyelned kell. Így lehet, hogy az áruházad teljesítményének mérésére, a webanalitikára eddig még nem jutott időd. Pedig a mérőszámok pontos ismerete akár fel is lendítheti webáruházad forgalmát!

A KPI izgalmas világa

De mit is jelent a KPI, és miért olyan fontos ismerned? A KPI egy olyan számszerűsíthető adatpont, amely iránytűként segít megérteni a webáruházad teljesítményének különböző elemeit. A KPI-ok által biztos lábakon álló döntéseket hozhatsz, és a fejlesztendő aspektusokra is jobban rálátsz. Ha pedig tovább növelnéd érdeklődőid és vásárlóid / ügyfeleid számát, a Konverzió Mester online marketing tanácsadásán megtudhatod, milyen irányba érdemes elindulni.

Szamitogep Kepernyo Adatok
Forrás: Konverziomester.hu

A siker zálogai, avagy a KPI-ok legfőbb aspektusai

Ha webáruházad forgalmát csúcsra járatnád, ahhoz két dologra lesz szükséged: pontosan meghatározott célokra, és adatokra, melyekből kiindulhatsz. A legfontosabb az alábbi 5 mérőszám ismerete, majd megfelelő értelmezése lesz számodra:

  1. Konverziós arány: tudd, milyen arányban vásárolnak tőled. A legfontosabb, hogy lásd, hány százalékban válik a látogatóidból vásárló. Ez a webshopod sikerességének a záloga. Ha úgy látod, az arány nem elég magas, több úton is próbálkozhatsz ennek a KPI-nak a növelésével. A navigáció átláthatóbbá tétele, az új, frappáns termékleírások készítése vagy a fizetési folyamat leegyszerűsítése egyaránt járható utak lehetnek.
  2. Forgalmi források: tárd fel, honnan jönnek a vevőid! Fizetett hirdetésekből, közvetlen látogatásokból vagy organikus keresésből érkeznek hozzád az új kliensek? A beszerzési teljesítmény-mutatókból kiderül, mely platformokra érdemes építened, és hol lenne fontos tovább növelni a láthatóságodat. Ebben a kattintásonkénti költség (CPC), a hivatkozási forgalom és az organikus keresési mennyiség mutatói lesznek nagy segítségedre.
  3. Tartózkodási idő és visszapattanás: mennyi ideig maradnak látogatóid? Ezekből az adatokból azt tudhatod meg, mennyi ideig maradnak a látogatóid, és hány százalékuk hagyja el webshopodat egyetlen oldal megtekintése után. A navigációd és tartalmad optimalizálásával, jobb kialakításával sokat javíthatsz ezeken a számokon.
  4. Ügyfélélettartam értéke (CLV): átlagosan mennyi bevételed van egy vásárlódtól? Lényeges továbbá, hogy rendelkezz egy marketing stratégiával, amellyel régi ügyfeleidet megtarthatod, az újakat pedig visszatérővé változtathatod.
  5. Kosár- és pénztárelhagyási arány: az okok felderítése. Ha sokan vannak, akik félbehagyják a vásárlást a webhopodon, először az okokat kell feltárni. Általában a fizetési folyamatok egyszerűsítésével, biztonságosabbá tételével már növelhető a konverzió.

Milyen eszközökkel mérheted webáruházad teljesítményét hatékonyan?

Következetes megfigyeléssel, a Google Analytics 4 webáruházadba való integrálásával már sokat tehetsz mutatóid javításáért. Emellett webshopod A/B tesztelésével (két verziójának összehasonlításával) is sokat tehetsz annak sikerességéért.