Barion Pixel A webshop marketinget jól is lehet csinálni (X) – Coloré

A webshop marketinget jól is lehet csinálni (X)

2024. 08. 22.

Vegyünk alapul egy étrend-kiegészítőket forgalmazó webáruházat. Sajnos előfordulhat, hogy már számtalan szakértővel felvettük a kapcsolatot mégsem kerültünk előrébb a keresőkben termékeinkkel, így a forgalom sem nőtt. Mit tehetünk ilyen helyzetben?

A marketinget csak profikra érdemes bízni, akik már évek óta ezzel foglalkoznak, az Adlab csapata a webshop marketing területén is szakértőnek számít. Nem most kezdték a szakmát és elegendő tapasztalattal rendelkeznek ahhoz, hogy megugorják ezt a feladatot is. Magas minőségű termékek esetében bizonyos, hogy van rájuk kereslet, de a kérdés, hogy hol.

Hogyan kezdjünk neki?

Vegyük fel a kapcsolatot egy tapasztalt ügynökséggel, mint például az Adlab munkatársaival. Ők meg fogják nézni, hogy Google Ads fiókokban mi a helyzet. Lehet, hogy azt látják majd, hogy a beállított kulcsszavakra van keresés és kattintás is, a vásárlás viszont mindig elmarad.

Ki kell választani a megfelelő kulcsszavakat, beállítani az egyezés típusokat, kikísérletezni a maximális CPC ajánlatokat, hozzáadni a negatív kulcsszavakat, beállítani az ajánlatkorrekciókat, és finomhangolni kell a hirdetésszövegeket.

Elengedhetetlen, hogy ehhez mérten a landing oldalak is frissítésre kerüljenek. Sokan elfeledkeznek a kulcsszavak minőségi mutatójáról, pedig ez elsődleges. Törekedni kell arra, hogy minél magasabb legyen, hiszen csak így lehet eredményeket elérni.

Pontosan mit takar a minőségi mutató?

A Google az egyes keresési kampányokhoz hozzárendel egy úgynevezett minőségi mutatót. Ez 1 és 10 közötti értéket képviselhet. Megmutatja, hogy a Google milyen minőségűnek értékeli a kulcsszót, az ahhoz tartozó hirdetést, valamint magát a landing oldalt.

Ezenfelül figyeli a hirdetések és a landing oldalak relevanciáját és a várható átkattintási arányt. Ennek a 3 értéknek a mátrixából áll össze magának a minőségi mutatónak az értéke. Egy 7-es már jónak mondható, de a 10 lesz a befutó, a legjobb.

Miért fontos ennyire a minőségi mutató?

Azt sokan tudják, hogy az elfoglalt pozíció és a kattintási ár nagyon fontos. Azt viszont már kevesebben, hogy a sikerességhez a minőségi mutató is kell. A teljes kampányunk sikeressége függhet attól, hogy a többi hirdető minőségi mutatója mekkora és mennyi a maximum cpc ajánlat, hogy ezért mennyit fog fizetni és így hányadik helyen tud megjelenni.

Min kell javítani, hogy a minőségi mutatónk is javuljon?

Az alábbiakon mindenképp: a várható átkattintási arányokon. Ebben az esetben érdemes úgynevezett long-tail, valamint kizáró kulcsszavakat használni.

A hirdetés relevanciáján. Nem szükséges túlzottan tökéletes és művészi szövegeket írni. Helyette többször használjuk a szövegben a kulcsszavakat és többször említsük meg a termék előnyeit. A karakterlimiteket mindig használjuk ki és a hirdetésbővítményekről se feledkezzünk meg.

A landing oldal relevanciáján. A címsorba érdemes elhelyezni a legfontosabb kulcsszót és használjuk ki az alcímnek szánt helyet is. Az URL-ben mindenképpen szerepeljen a kulcsszó.

Ezekkel a változtatásokkal látványos eredményeket lehet elérni!