Barion Pixel 7 dolog, amit ha csinálsz a munkahelyeden ne csodálkozz, hogy kirúgnak – és most őszinték leszünk – Coloré

7 dolog, amit ha csinálsz a munkahelyeden ne csodálkozz, hogy kirúgnak – és most őszinték leszünk

2025. 05. 20.

A kirúgás ritkán egyik napról a másikra történik – de sok apró viselkedés összeadódhat. Ha magadra ismersz ezekben a munkahelyi hibákban, még nem késő változtatni.

Bármennyire is szeretnénk azt hinni, hogy a munkánk biztonságban van, vannak bizonyos viselkedésminták, amikkel szó szerint mi magunk ássuk alá a saját pozíciónkat. Ezek lehetnek látszólag apró dolgok – késés, hanyag kommunikáció, gyenge munkaminőség –, de hosszú távon komoly problémává nőhetik ki magukat. Nézzük meg, melyek azok a tipikus munkahelyi hibák, amelyek garantáltan a kirúgás felé vezetnek.

1. Időmenedzsment? Mi az?

Az egyik leggyakoribb (és legbosszantóbb) probléma, ha valaki képtelen beosztani az idejét. Rendszeresen késel? Folyton túlhúzod a határidőket, vagy az utolsó pillanatban dobsz össze valamit, csak hogy „meglegyen”? Ez nemcsak a te hatékonyságodat teszi tönkre, hanem a kollégáid munkáját is hátráltatja. A jó időmenedzsment nem luxus, hanem alapképesség. Ha nem tudsz gazdálkodni az időddel, előbb-utóbb valaki más fogja helyetted – és az már nem biztos, hogy te leszel.

2. Gyenge munkaminőség – a “jó lesz ez így is” mentalitás

Akár adminisztrálsz, akár kreatív projekteken dolgozol, ha folyamatosan hibákat hagysz a munkádban, vagy felületesen végzed el a feladataidat, az előbb-utóbb kiderül. Még akkor is, ha senki nem szól érte azonnal. A munkád a névjegyed. Ha azt üzeni, hogy „engem ez nem érdekel”, akkor ne csodálkozz, ha más sem akar majd veled együtt dolgozni. A minőség nem extra, hanem a minimum elvárás.

3. A folyamatos késés nem „menő”, hanem tiszteletlenség

Sokan úgy gondolják, hogy pár perc késés nem a világ vége. Nem is az – de ha rendszeressé válik, a többiek számára világos üzenetté alakul: „nem tisztelem az idődet”. Egy munkahelyen ez különösen érzékeny téma, hiszen mások munkája is rajtad múlhat. Ha nem lehet rád számítani, nem is fognak.

4. A felelősség eltolása – „nem az én hibám”

Mindenki hibázik. Ez normális. De ha te rendszeresen másokat okolsz, kibújsz a következmények alól vagy úgy teszel, mintha nem is lenne gond, az nagyon gyorsan lerombolja a rólad alkotott képet. Egy megbízható munkatárs nem tökéletes – de vállalja a tetteit, és tanul belőlük.

5. „Ez nem az én dolgom” – avagy a csapatmunka halála

Az együttműködés nem csak azt jelenti, hogy elvégzed a rád bízott feladatot. Hanem azt is, hogy szükség esetén segítesz másoknak, figyelsz a csapat dinamikájára, és nem lépsz hátra, ha egy probléma közös. Ha minden helyzetben kibújsz a felelősség alól azzal, hogy „ez nem az én munkám”, akkor hosszú távon tényleg nem lesz az.

Teskilaticom A Hyper Realistic Editorial Fashion Scene In A Min 8b892079 010a 41a1 9861 A065ef9cc5f0
Te hogy viselkedsz a munkahelyeden?

6. A munkahely nem közösségi tér

Természetes, hogy néha rápillantasz a telefonodra vagy átfutsz egy hírt – de ha a napod jelentős részét cikkolvasással, TikTok nézéssel vagy üzenetváltással töltöd, akkor egyszerűen nem végzed el a feladataidat. És ezt előbb-utóbb mindenki észreveszi – a főnököd is.

7. Mérgező viselkedés – pletyka, passzív-agresszió, negatív hangulat

Aki állandóan panaszkodik, másokat kibeszél vagy lehangoló légkört teremt maga körül, az bármilyen jó szakmailag, idővel „terhessé” válik a csapat számára. A munkáltatók ma már nemcsak a teljesítményt nézik, hanem azt is, hogyan hat valaki a közösségre.

A kirúgás ritkán „egy rossz nap” miatt történik

Sokkal inkább a sok apró, ismétlődő hibák miatt. Ha rendszeresen késel, hanyagul dolgozol, nem tudod beosztani az időd, nem vállalod a felelősséget, és még a munkahelyi hangulatot is rombolod – akkor előbb-utóbb eljutsz oda, hogy tényleg nem te leszel a megfelelő ember a feladatra.

A jó hír? Ezeken lehet változtatni. És ha most olvasva magadra ismertél – már megtetted az első lépést.

Forrás: employeelawgroup.com / Képek: Midjourney