Barion Pixel Több havi fizetésemért sózzák rám mosolyogva a vacak fagylaltkészítő gépet? Így vásároljunk az influenszerek ajánlásával!? – Coloré

Több havi fizetésemért sózzák rám mosolyogva a vacak fagylaltkészítő gépet? Így vásároljunk az influenszerek ajánlásával!?

2024. 05. 30.

A mai rohanó világban, amikor a villamosra várva mindenki a social média platformokat bújja, rengeteg hirdetés jön velünk szembe. Ezeket ki veszi meg? Tesszük fel a kérdést. A válasz pedig: sokkal többen, mint azt gondolnánk, és mindezt az influenszerek miatt.

Mint kiderült, a környezetemben én vagyok az egyetlen, aki nem vásárol meg mindent, amit az influenszerek a képünkbe tolnak minden második posztjukban, Instagram-történetükben. Bár, fontos megjegyeznem, nem csak az influenszerek reklámoznak termékeket, hiszen a sztárok pénztárcája sem bántja, ha pár százezer forinttal vastagodik attól, ha felvesznek egy fenékkiemelő tréningnacit.

#batorvagyok

Emlékezzünk csak arra az időszakra, amikor a csapból is az a bizonyos üdítő folyt, ami az első napokban azonnal hiánycikk lett a boltokban, ám a túltolt marketing miatt ma már a kutya sem veszi le a polcokról.

Anya és a TikTok

Tehát, mint említettem, én vagyok az kivétel, aki erősíti a szabályt, gondolván, ezzel nem vagyok egyedül. Tévedtem. Az elmúlt időszakban, amikor anyukámnak jobb dolga sem akad, mint a TikTok-ot bújni, ő is áldozatául esett a csinos kis influenszer-reklámoknak. (Kicsit olyan Topshop feelinggel, amit anno a reggeli híradó után vetítettek, a legélesebb késekkel és a legminőségibb reszelőgépekkel.) Mint mondja, több, mindent ígérő arckrémet, konyhai eszközt megvett már. Viszont volt egy pont, amikortól bármi is jött vele szembe, tovább görgetett.

Majdnem repült a gép – Egy influenszer miatt

„Az egyik csinos influesznerhölgynél láttam egy szuper fagylaltkészítő gépet. Ámulva néztem, milyen gyorsan, és a világ legegyszerűbb módján készít ínycsiklandozó fagyit. Na, több sem kellett, azonnal megvettem. Pár napon belül már csöngetett is a futár, én pedig gyermeki lelkesedéssel rohantam a konyhába, hogy azonnal kipróbáljam. Tettem bele mindent: jeget, banánt, kis tejet, ahogy a videóban láttam. Hát, nemhogy fagylaltra, de még egy rosszul sikerült shake-re sem hasonlított, ami kijött belőle. Ismét megnéztem a leányzó videóját, és friss tudással ismét neki futottam. Az eredmény hasonló lett, mint első alkalommal, vagy talán annál is undorítóbb. Mi mást is tehetne ilyenkor az ember, Google a barátunk, bepötyögtem a fagyigép nevét, majd száz kommenttel később okosabb lettem. Egyáltalán nem úgy kell elkészíteni a hűsítő finomságot, mint a videóban láttam. Sokkal macerásabb. Ettől annyira bepipultam, hogy szívem szerint virtuálisan megdobtam volna a hölgyeményt a termékkel. Átverve éreztem magam, azóta pedig minden ilyen hirdetésnél azonnal tovább görgetek.”

Ekkor megállapítottam, az alma nem esett messze a fájától. Egyszer én is megvettem egy kilencdarabos reszelőgépet, azóta sem jöttem rá, valójában hogyan is kell használni, majd hasonló érzések kerítettek hatalmába, mint anyut. A vallomásomhoz hozzátartozik, engem tényleg a reggeli Topshop ragadott magával.

Nem sokkal később kiderült, a barátaim közel sem így állnak a dolgokhoz. Sőt, vannak, akik csak azért követnek egy-egy influenszert, hogy a tapasztalataik alapján vásároljanak termékeket. Hozzátéve, csakis olyan embereket néznek, akik számukra hitelesek. Egy csajos estén, miután jól kiveséztük a pasi-témákat, majd megálmodtuk a tökéletes nyaralást, amire egyikünknek sem futja, szóba kerültek az influenszerek és az általuk promotált terméket. „Szerintem, akiknek megrögzött és elhivatott követői vannak, azok nagyon veszik a cuccaikat, amiket reklámoznak. Az ő nevükkel jóformán bármit el lehet adni” – mondta az egyik lány, a másik pedig hozzátette, ő leginkább a hajápolási termékekre van ráfüggve, és ha számára hiteles ember hirdeti azt, azonnal kattint is a linkre.

Ha az influenszerek reklámoznak egy terméket, hajlamosak lehetünk bedőlni, és megvenni, ha jó, ah nem / Kép forrása: ChayTee / Getty Images
Ha az influenszerek reklámoznak egy terméket, hajlamosak lehetünk bedőlni, és megvenni, ha jó, ah nem / Kép forrása: ChayTee / Getty Images

Habár többükkel megesett már az, ami édesanyámmal, ez nem tartja vissza őket, hogy lecsapjanak a jó termékekre, amik habos-babos köntösbe bújtatva vannak eléjük tárva. Főleg, ha mindehhez még egy jó kis kedvezmény is jár az influenszer által megadott kuponnal. Ekkor eszméltem rá, valóban vásároltam hírességek kuponjával, de csak olyankor, amikor amúgy is kiszemeltem valamit, és már csak egy tíz százalékos kedvezményre vártam.

Az egyik barátnőm megrögzött vásárlója azoknak, amiket influenszerek ajánlanak, persze, nem akármelyikük. Ha pedig egy számára szimpatikus, mondhatni, szerethető embernél lát egy hirdetést, bármi legyen is az, úgy érzi, szüksége van rá.

Pár éve, amikor elkezdtem sportolókkal és színészekkel dolgozni, szinte leesett az állam, amikor arról meséltek, mennyiért hajlandóak egyetlen, néhány soros posztot kitenni egy adott termékről. Sok százezer forintról van szó, ami arányosan növekszik az illető követői bázisával. Szomorúan konstatáltam, hogy akár egy poszt és videó jóformán több mint egyhavi fizetésem, de sajnos még nem jöttem rá, mi lehetne bennem olyan érdekes, hogy behúzzak 30.000 embert, aki követné a mindennapjaimat.

Az influenszereknek be kell tartaniuk bizonyos szabályokat a reklámozást illetően, de ettől még nincs arra garancia, hogy az általuk reklámozott termék jó / Kép forrása: PixelVista / Getty Images
Az influenszereknek be kell tartaniuk bizonyos szabályokat a reklámozást illetően, de ettől még nincs arra garancia, hogy az általuk reklámozott termék jó / Kép forrása: PixelVista / Getty Images

Kétségtelenül csodálatra méltó, hány cég költ arra (nem kevés pénzt), hogy online térben reklámozza a termékeit, viszont ez egy pillanatig sem meglepő azokban az időkben, amikor a televíziónézés kiment a divatból, az óriásplakátok nem ütik meg az emberek ingerküszöbét, a sima hirdetéseken pedig mindenki tovább görget.

A cégek felelőssége viszont, hogy hány milliót költenek arra, hogy a követők agyára menjenek (például a fent említett üdítő), amit már dacból sem vesznek meg, még a legnagyobb rajongók sem.

Nyitókép forrása: Getty Images