Az érzelmi intelligencia (EQ) nem csupán abban mutatkozik meg, hogyan viszonyulunk másokhoz személyesen, hanem abban is, hogyan használjuk a digitális eszközeinket – például a telefonunkat.
Egyre több pszichológiai kutatás támasztja alá, hogy a magas érzelmi intelligenciával rendelkező emberek tudatosan, empatikusan és önreflexíven kommunikálnak – még akkor is, amikor csak egy képernyő választ el bennünket egymástól.
Ha a következő három dolgot rendszeresen csinálod a telefonodon, valószínűleg érzelmileg intelligensebb vagy az átlagnál.

1. Nem válaszolsz azonnal dühből – inkább megvárod, míg lehiggadsz
A magas EQ egyik legfőbb jele, hogy képes vagy uralni az impulzusaidat – különösen online. Ha valaki megbánt egy üzenetben vagy kommentben, te nem reagálsz rögtön indulattal, hanem időt adsz magadnak, hogy átgondold a választ. Ez nem gyengeség, hanem tudatos önszabályozás. Az érzelmileg intelligens emberek nem „üzenet-háborúznak” – ők tisztában vannak azzal, hogy nem minden vitát kell megnyerni, és nem minden kommentet kell viszonozni.
2. Figyelmesen válaszolsz – nem csak odaböksz egy emoji-t
Magas EQ-val rendelkező emberek nemcsak meghallgatnak, hanem valóban jelen vannak – még digitálisan is. Ha valaki megoszt veled valamit, te nem intézed el egy „🥲” vagy „ok” válasszal. Érdeklődsz, visszakérdezel, esetleg bíztató vagy együttérző üzenetet küldesz. Ez azt mutatja, hogy képes vagy mások érzéseire ráhangolódni – és ez az érzelmi intelligencia egyik alapja.

3. Néha tudatosan félreteszed a telefonod – és inkább a valóságra figyelsz
Aki képben van saját érzelmeivel és határaival, az időnként leteszi a telefont. Nem menekül minden szabad percben az értesítések közé, hanem időt szán a jelenlétre: beszélgetésre, egy sétára, vagy egyszerűen csak magára. A magas EQ-val rendelkező emberek nemcsak másokat, hanem önmagukat is érzékenyen kezelik. Tudják, mikor van elég a képernyőből, és mernek lekapcsolódni róla.