Barion Pixel Emoji etikett és DIY mentalitás – ilyen lenne a Z-generáció – Coloré

Emoji etikett és DIY mentalitás – ilyen lenne a Z-generáció

2025. 02. 17.

Ezek a dolgok jól mutatják, mennyire egyedi és különleges a Z-generáció világlátása és életstílusa.

A Z-generáció, vagyis az 1997 és 2012 között születettek csoportja, az első valódi digitális bennszülött nemzedék. Ők azok, akik már beleszülettek az okostelefonok, a közösségi média és a folyamatos online jelenlét világába. Ez a generáció híres a sokszínűségéről, a technológia iránti affinitásáról és a társadalmi kérdések iránti érzékenységéről. Most pedig nézzünk meg hét vicces és meglepő tényt róluk!

1. Papír helyett képernyő

A Z-generáció tagjai számára a papír alapú dokumentumok szinte idegenek. Egy felmérés szerint sokan közülük még sosem használtak nyomtatót, és inkább mindent digitálisan intéznek. Számukra a „papírmunka” kifejezés inkább egy régi film címének tűnik.

z-generáció
Forrás: Getty Images

2. Emoji etikett

Bár azt hihetnénk, hogy az emojik univerzálisak, a Z-generáció saját szabályokat alkotott. Például a sírva nevetős emoji használata szerintük már „boomer” szokásnak számít, és inkább a koponya emojival fejezik ki, hogy valami halálosan vicces. Tehát, ha nem akarsz cikinek tűnni előttük, jobb, ha frissíted az emoji készletedet!

GettyImages 1406670610
Forrás: Getty Images

3. Multitasking mesterek

A Z-generáció képes egyszerre több képernyőt is figyelni: miközben a laptopon dolgoznak, a telefonjukon csetelnek, és közben még a streaming is megy a háttérben. Ez a fajta multitasking az idősebb generációknak szédítő lehet, de számukra ez a normális.

GettyImages 1437071398
Forrás: Getty Images

4. Influencerek az új sztárok

Míg a korábbi generációk filmsztárokat és zenészeket bálványoztak, a Z-generáció számára a YouTube és TikTok influencerek az igazi hírességek. Egyes esetekben még a szüleiknél is jobban bíznak egy-egy kedvenc influencerük tanácsaiban.

GettyImages 2155004370
Forrás: Getty Images

5. Fenntarthatóság mindenek felett

Ez a generáció különösen érzékeny a környezetvédelemre (szerencsére). Sokan közülük inkább választanak egy drágább, de fenntartható márkát, mint egy olcsóbb, de környezetszennyezőt. Az öko és a vegán számukra nem trend, hanem életstílus.

GettyImages 1345174264
Forrás: Getty Images

6. Azonnali válaszok igénye

A Z-generáció hozzászokott az azonnali információhoz. Ha egy weboldal nem tölt be pár másodperc alatt, vagy egy videó nem indul el azonnal, türelmetlenné válnak, kilövik. A „buffering” számukra az egyik legnagyobb frusztráció forrása.

GettyImages 1252720235
Forrás: Getty Images

7. DIY (Csináld magad) mentalitás

Legyen szó ruhatervezésről, szobadekorációról vagy akár saját vállalkozás indításáról, a Z-generáció tagjai szeretnek mindent saját kezűleg elkészíteni. A YouTube tutorialok és a Pinterest inspirációk világában élve szinte bármit megpróbálnak megvalósítani saját maguk.

GettyImages 1345339933
Forrás: Getty Images

Borítókép forrása: Getty Images