Hajhullás ellen vitaminbombával!

A hajhullás senkit nem kerül el, a szerencsésebbek megússzák napi pár tucat elveszített hajszállal, ám a genetika nem mindenkivel ilyen kegyes!

Van, aki már a húszas évei elején megtapasztalja, míg a más csak az ötvenes évei felé. Akármelyik változat is legyen igaz, a dús hajkorona a magabiztosság záloga, megjelenésünk meghatározó eleme, így nem árt minden szálát megóvni. Azt is eláruljuk, ehhez mire van szükség.

Kinézetünk, karakterünk, arcunk vonalainak hangsúlyát hajunk adja, kopasz foltokkal, gyenge hajszálakkal, az ember nem olyan magabiztos, mint lehetne. Elvégre a kopaszodás, és a hajvesztés nagyban meggátolja ezt, ahogy a kellemes közérzet kialakulását is mások társaságában. A jó közérzet és az önbizalom első lépése, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben.

Kihullott hajszálak, észre nem vett szervezeti üzenetek

A haj szervezetünk hogylétének tükre, egészségügyi állapotunk romlásának első jele. A betegségeken és a lelki megterhelésen túl rengeteg dolog okozhatja, például:

– A-, E-, H- (biotin) és B-vitaminok, a cink, a vas, a szilícium, a folsav hiánya

– egyhangú, vitaminmentes táplálkozás

– vashiány

– gyulladások a szervezetben

– stressz, feszültség, lelki megterheltség

– örökletes tényezők (ez esetben a homlok felől indul a hajvesztés, mindkét nemnél)

– pajzsmirigybetegség (alul-vagy túlműködés)

– gyakori hajmosás, gyakori hajfestés, szorosan összegumizott lófarok

– a fejbőr gombás megbetegedése

Tápláld a hajad, hogy kiviruljon!

Rengeteg praktika és trükk létezik a hajnövesztésre, de legtöbbjük inkább csak tűzoltás és nem szünteti meg a probléma tényleges okát.

Ha valós hajregenerálásra adjuk a fejünket, akkor a hajhagymák táplálásával kell kezdeni a dolgot, ugyanis sok esetben a kóros hajvesztés elsődleges kiváltója, az egyhangú, tápanyagban szegény étrend. A hajnövesztést serkentő vitaminokkal és ásványi anyagokkal teli étrend viszont csodákra képes. Ami a vitaminokat illeti, elsősorban az A-vitamin, a B1-, a B2-, B5-, B6-vitaminok, a H-vitamin vagy biotin, és az E-vitamin, valamint vas, a folsav, a magnézium, a cink és a szilícium összességére van szükség ahhoz, hogy hajunk eredeti pompájában tündököljön. A változatos étrend nem csak gyönyörködtet, de a hajat is visszatáplálja, fordítsunk rá időt és energiát.

Kép forrása: Pixabay.com

Ha tetszett a cikk, mutasd meg az ismerőseidnek is!

NEKED AJÁNLJUK

Kórházban töltötte az éjszakát II. Erzsébet – Ez volt az oka