Az eredetileg Squid Game nevet viselő dél-koreai széria hatása minden képzeletet felülmúlt az egész világon.
Az egyszerre brutális, véres, elvont, szórakoztató és mélyen elgondolkodtató sorozat egy kicsit korrajz is, ami megmutatja, mire képesek az emberek a pénzért, és mennyire szélesre nyílt az olló gazdagok és szegények között.
Mindezt mesterien bújtatva egy túlélő show keretei közé, ahol gyermekkori játékok újragondolt változatai által szenvednek el szörnyűbbnél szörnyűbb halálokat a szereplők. És persze a nagy csavar sem maradhat el a végén. A nálunk “Nyerd meg az életed!” címen futó sorozatot már szinte nincs ember, aki ne ismerné, vagy ne kezdte volna el nézni, a magyar Netflixen is hetek óta letaszíthatatlan az első helyről, ráverve ezzel a Bridgerton családra is.
A Netflix most leleplezte a számadatokat, az első négy hétben 142 millió háztartásban nézték a sorozatot, ami elképesztő mennyiség a streaming szolgáltatók történetében. A sorozatot 94 országban vetítik, köztük az Egyesült Államokban, Angliában és nálunk is.
A Squid Game letarolta a közösségi médiát is: mémeket, játékokat, ruhákat, kiegészítőket alkottak a sorozat szereplőivel és ikonikus jeleivel. Az utolsó rész némileg nyitottan hagyja a történetet, de nagyon el kell gondolkodni, hogyan érdemes-e hozzányúlni a folytatáshoz. Már pedig nem valószínű, hogy egy aranytojást tojó tyúkot annyiban hagynának pihenni. Sőt, mi több egyre többen pletykálják a Netflix háza táján, hogy jövőre érkezik az újabb évad, amiben olyan hasonló fordulatokat jósolnak, mint a Frontember lecserélését…