A „Ted Lasso” című kultikus sorozat második évadában egy brit futballklub játékosai válaszolnak arra a kérdésre, hogy milyen terméket népszerűsítenének szívesen egy reklámpartnerség keretében. A válasz mindig ugyanaz: „Air Jordan”. Minek köszönhető, hogy a ’80-as évek kosaras cipői a világ egyik legmenőbb dolga lettek?
Jordan 1 – ugrás az ismeretlenbe
A ’80-as években, amikor a Converse még a kosárlabdapályákon uralkodott, az adidas egyre népszerűbb lett, az oregoni brand pedig elsősorban a futócipőkhöz kapcsolódott, és friss, forradalmi stratégiára volt szükség. A vállalat úgy döntött, hogy új kosaras cipőket készül, és az egész marketingkommunikációt egy fiatal sportoló karrierjére alapozza. Michael Jordan, mert természetesen róla van szó, nem okozott csalódást. A legendás fekete-piros sneaker, amit – a szabályok ellenére – az NBA bajnoki mérkőzéseken hordott, gyorsan óriási népszerűséggel büszkélkedhetett. MJ nemcsak kosárlabdabajnok, hanem popkultúra ikon is lett, és vele együtt jött az Air Jordan 1 lépő is. Valószínűleg ez az első cipő a világon, ami megért egy nagy költségvetésű életrajzi filmet – idén tavasszal került a mozikba a Ben Affleck által rendezett „Air” című film.
A repülésről szőtt álmok
A merész színkombinációk egy másik ikonikus, a ’80-as években született Nike cipőre emlékeztetnek, azaz a mai deszkások körében népszerű Dunk modellre. A Jordan 1 férfi és női cipőt azonban megkülönbözteti a jellegzetes brandjelzés. A Peter Moore tervezte Air Jordan Wings, vagyis a szárnyas labda, a légitársaság által a gyerekeknek kiosztott bélyegekből merít ihletet. Ezért is tökéletesen megragadja a Jordan fiatalos hangulatát, illetve a kosárlabda dinamikája által felidézett repülésről szóló álmokat. A Jordan logója elválaszthatatlan részét képezi a Jumpman sziluett is, amit a híres fotó ihletett, amelyen MJ a kosárba dobja a labdát. A pipa-logóval kombinálva a maxi méretű brandjelzés kifejezi a Jordan különlegességét és egyúttal a Nike-val való kapcsolatát.
Forradalmi technológia az Air Jordan 1-nél
Nemcsak a hatékony marketing és a jellegzetes, friss dizájn határozta meg az ikonikus Jordan modell népszerűségét. A forradalmi Nike Air technológia is hozzájárult a sikeréhez. A sarok alatti légpárna remekül elbánik a rezgésekkel és csökkenti az izmok és ízületek túlterhelését, ami nemcsak a sportolóknak, hanem a streetweareseknek is fontos. A sima, strapabíró, barkás bőrből készült felsőrész stabilan tartja a lábfejet. Ráadásképp, a klasszikus magas szárú változatnál a bokát párnázott szárszegély védi. Hasonlóan népszerű az Air Jordan 1 Low rövid szárú modell, ami nem utal közvetlenül a brand kosaras hagyományaira, de még mindig megőrzi a ’80-as években született eredeti lépő megismételhetetlen stílusát.
A streetwear minden színe
A Nike minden szezonban a Jordan sneakerek új változatait kínál. Választhatod a klasszikus fekete-fehér verziót, a visszafogott, minimalista monokróm modellt, vagy feltűnő, kontrasztos árnyalatokat. A legklasszikusabbak természetesen a Chicago Bulls fekete-piros színei – egy ilyen modellel tiszteleghetsz a legendás kosárlabdázó előtt. Ha ez nem a stílusod, akkor válassz kék, zöld vagy lila színű modellt. Az egyéniség és a határok átlépésére való hajlandóság fontos része Jordan filozófiájának: fejezd ki bátran egyéniségedet! A High modellek jól fognak mutatni egy kapucnis pulóverrel és egy, a bokát szabadon hagyó jogger nadrággal. A lifestyle divathoz közelebb álló Low változat remekül passzol chino nadrághoz, farmerhez és bő szárú melegítő nadrághoz. Játssz a retró kosárlabdás outfitekkel!
A női, férfi és junior Jordan 1 sneakerek a JD weboldalán kaphatók. Kövesd új dropjainkat, hogy levadászd a kedvenc színedben pompázó, megálmodott modellt!