Az online marketing szerves részét képezi az e-mail-marketing, pontosabban annak automatizációja. Azonban fontos már az elején leszögeznünk, hogy mindez nem egyenlő a hírlevelek kiküldésével.
Amikor komplett sales ciklusokat szeretnénk megtervezni, túl kell lépnünk az egyszerű, általános, “mindenkinek” szóló e-maileken, és személyre szabottabb üzenetekben érdemes gondolkodni.
Mire képesek a marketing automatizációs rendszerek?
A közhiedelemmel ellentétben ezek a szoftverek nem kizárólag hírlevelek kiküldésére alkalmasak, hanem viselkedési adatokat gyűjtenek, s ez alapján még eredményesebbek lehetünk az ajánlatok kommunikációjában is. Egy webshop esetében hatalmas előny, ha pontosan tudjuk, hogy mely vevőjelölteknek szükséges kedvezmény és kik azok, akik mindenképpen vásárolnának kupon nélkül is.
Persze mindezeket az előnyöket B2B szektorban is kihasználhatjuk, főként hogy itt kevesebb érdeklődőbázissal kell gazdálkodni, akik nagyon értékesek a cég számára. A 7Blog az e-mail-marketing automatizációban is segítségünkre lehet, ha senior szakértőkre bíznánk magunkat.
Nézzük meg, hogy mely területeken elengedhetetlen? Lényegében mindenhol, de az igazán telített iparágakban, ahol véres verseny zajlik, nemhogy ajánlott, hanem mondhatni kötelező. A személyre szabott kommunikáció, az egyes szegmenseknek célzottan kiküldött ajánlatok, tartalmak szükségesek a sikerhez. Nem beszélve arról, hogy a költségekből is faraghatunk, ha eredményesebb a stratégiánk.
A rendszer előnyei B2B-ben?
Mivel egy többlépcsős, hosszabb értékesítési ciklusról van szó, feltétlenül élnünk kell az automatizációs szoftverek kínálta lehetőségekkel. A lead-ek visszaterelése, menedzselése egyedül a személyre szabott üzenetekkel lehetséges. Kiemelt területek a perszonalizált landing oldalak, a testre szabott e-mailek, az egyedi űrlapok.
Az egész sales folyamatot megtervezhetjük lépésről lépésre, beleértve a leadgenerálást, az ajánlatkiküldést, az utánkövetést. Bármennyire is szeretnénk, hogy minden egyes érdeklődőnél ugyanaz a folyamat menjen végbe, a ciklus számos ponton elágazhat, bizonyos termékekre, szolgáltatásokra rábólintanak azonnal, más vevőjelölteknek viszont több idő kell az elhatározásra. Ezért is fontos tudatosan felépítenünk és követnünk a részfolyamatokat, a viselkedéseket, hogy aszerint küldhessük ki az e-maileket.
Miért előnyös a webshopoknak?
B2C-ben is bőven kiaknázható a marketing automatizációs rendszerek nyújtotta versenyelőny. Jóval személyesebb ajánlatokkal állhatunk elő, pontosan azokat a termékeket promotálhatjuk, amelyekre eleve volt érdeklődés, egyéni kedvezményeket állíthatunk be, illetve számos ösztönző praktikát megvalósíthatunk a segítségével.