Idén nyolcadik alkalommal került megrendezésre a dm jótékonysági focitornája, melyet a drogéria üzleti partnerei számára rendez meg minden évben. A tornán való részvétellel a csapatok 5 millió Forinttal támogatták a Démétér Alapítványt, aminek köszönhetően biztosították az alapítvány számára a hiányzó összeget ahhoz, hogy egy kisbuszt vásároljanak. A busz segítségével a Déméter Házban élő súlyosan beteg gyerekek biztonsággal eljuthatnak külső helyszínekre, ahol új, közösségi élményeket szerezhetnek, ami nélkülözhetetlen a gyógyulásukhoz.
Az elmúlt kilenc év alatt már hagyománnyá vált dm jótékonysági focitorna alapgondolata, hogy a drogéria munkatársai és együttműködő partnerei kötetlenebb formában is találkozzanak, és mindezt egy jó ügy érdekében tegyék. A tornát évente, egy, a dm munkatársak által kiválasztott civil szervezet javára rendezik meg. A kiválasztásnál fő szempont, hogy a szervezet tevékenységi köre illeszkedjen a dm támogatási stratégiájába (egészségre nevelés és hátrányos helyzetű családok, gyermekek támogatása). Minden évben más szervezet kapja a támogatást.
A dm választása idén a Démétér Alapítványra esett. A Démétér Alapítvány programja egy hiánypótló kezdeményezés. Céljuk a csontvelő-átültetésen átesett gyermekek gyógyulási esélyeinek növelése. A Démétér Ház Budapesten, a Szent László kórház területén található. Azért jött létre, hogy a csontvelő-transzplantáció miatt vidékről ide kerülő gyerekeknek biztosítsák szüleik állandó jelenlétét, hiszen ez elengedhetetlen a gyógyuláshoz. Miután a gyerekek elhagyhatják a kórházat, továbbra is gyakori orvosi ellenőrzésre van szükségük, ezért ők is a Démétér Házba költöznek. Itt otthonos környezetben, mégis az orvosok biztonságos közelében gyógyulhatnak tovább.
Az alapítvány munkatársai hiszik, hogy gyógyulni nem csak fizikailag, hanem lelkileg és szociálisan is kell. Ezért az Alapítvány biztosítja a gyerekeknek a tanulási lehetőséget, pszichológusi segítséget, valamint programokat szerveznek, ezzel is könnyebbé téve az itt töltött hónapokat.
A torna ünnepélyes megnyitóján Seblák Gabriella az alapítvány szakmai vezetője vette át a dm marketing és PR vezetőjétől jelképesen az 5 millió forint értékű adományt, aki elmondta, hogy hatalmas segítség számukra a kisbusz megvásárlása, hiszen a gondozásukban lévő gyerekek csak biztonságos körülmények között szállíthatóak.
A változatos gyerek programokkal egybekötött sporteseményre 2023. április 22-én került sor, aminek az előző évekhez hasonlóan a törökbálinti Arëna adott otthont. A pályákon 16 csapat mérkőzött meg egymással, a drogériát idén is három csapat képviselte a tornán.
Az eseményt az elmúlt évek hagyományai szerint Görgey András a dm ügyvezetője és Kanyó Roland dm marketing és PR menedzsere nyitották meg, akik maguk is játszottak a focitornán dm-es színekben. „Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy kezdeményezésünkkel mára már elmondhatjuk, hogy hagyományt teremtettünk, és a dm jótékonysági focitornával üzleti partnereink évről évre számolnak. Erre komolyan készülnek mind játékosként, mind pedig támogatóként. Megtiszteltetés, hogy küldetésünkkel azonosulni tudnak, és támogatásukkal mellettünk állnak.” – mondta köszöntőjében Kanyó Roland
Az eseményről készült videós összefoglaló elérhető a dm hivatalos YouTube csatornáján az alábbi linkre kattintva: VIII. dm jótékonysági focitorna – YouTube
A tornán résztvevő csapatok, és támogatók:
dm Központ, dm Raktár, dm Hobby, Mediátor, Stada Hungary Kft., Mediline Kft., törökbálinti Arëna, Johnson & Johnson Kft., Sofidel Hungary Kft., GlaxoSmithkline Kft., Partner in Pet Food Hungária Kft., Nestlé Hungária Kft., RB (Hygine Home) Hungary Kft., JuvaPharma Kft, Prime Rate Kft., Beiersdorf Kft.
A tornát a Nestlé Hungária Kft. csapata nyerte, a döntőt az előző évi ezüstérmessel, a Sofidel Hungary Kft. csapatával vívták, akik idén ismét az előkelő második helyezést érték el. A dobogó harmadik fokára RB (Hygine Home) Hungary csapata állhatott fel.
A dm-drogerie markt-ról röviden
A dm-drogerie markt Magyarországon jelentős szereplő a drogéria kiskereskedelem piacán, polcain több mint 13.000 terméket kínál a szépségápolás és az egészségmegőrzés témakörében. Folyamatosan szem előtt tartva vásárlói változó igényeit, széles kínálatot tart fenn bio-élelmiszerekből és natúr kozmetikumokból.
A vállalatot Götz Werner, elismert drogista és Günter Lehmann üzletember alapította Németországban. Az első dm üzlet 1973-ban nyitotta meg kapuit Karlsruhe városában. A kezdeti sikerek után 1976-ban Günter Bauer osztrák üzletember bevonásával Ausztriában, Linz városában is megnyílt az első dm, ezzel nemzetközivé téve a láncolatot. A cég tulajdonosai a 90-es években elérkezettnek látták az időt, hogy további országokat is „meghódítsanak”, melynek kapcsán 1993-ban vette kezdetét a dm történet Magyarországon is. A dm jelenleg 262 üzletével teljes országos lefedettséget biztosít a drogéria kiskereskedelem piacán.
Az alapítók a mai napig aktív üzletemberként segítik a cég fejlődését, több ezer ember számára lehetővé téve a „Hier bin ich Mensch, hier kauf ich ein” avagy „Itt vagyok önmagam, itt vásárolok” szlogennel történő azonosulást.
A dm elköteleződött a környezetvédelem, az egészséges életmód mellett és nagy figyelmet fordít arra, hogy a munkatársak megteremthessék a munka és a magánélet egészséges egyensúlyát. Ezt segítve lehetőség van részmunkaidőben dolgozni, a gyesen lévő kollégákat visszavárják, későbbiekben is számítanak munkájukra. Többek között ez a nézetük is hozzájárult ahhoz, hogy Magyarországon elsőként a dm nyerte el a Legjobb női munkahely címet, és a Családbarát munkahely pályázaton is elismerő oklevélben részesülhetett.
Borítókép forrása: dm