Barion Pixel Beatles rajongó vagy? Ezt az 5 helyet látogasd meg Liverpoolban! – Coloré

Beatles rajongó vagy? Ezt az 5 helyet látogasd meg Liverpoolban!

2022. 12. 02.

A Beatles neve összeforrt Liverpooléval. Anglia ötödik legnépesebb városa méltán büszke a fiúkra, és ezt nem is titkolja: szinte minden sarkon belebotlunk valamibe, ami az együttessel kapcsolatos, így nehéz volt kiválasztani azt az ötöt, ami végül listánkba került.

Meglehetősen sokat vártam arra, hogy meglátogassam Liverpoolt, a várost, ahol az egyik kedvenc együttesem, a Beatles kezdte el bontogatni a szárnyait. Tizennégy éve élek Angliában, de valahogy soha nem alkalmas rá az időpont, hogy elmenjek oda. Talán féltem attól, hogy nem olyan a város, mint amilyennek a fejemben elképzeltem, és félvén a csalódástól, halogattam. Végül együtt álltak a csillagok, és kihúzhatom a bakancslistámról a látogatást, ami sokkal jobb lett, mint vártam. Október vége ellenére még az időjárás is gondoskodott arról, hogy minden egyes, a városban töltött perc emlékezetes legyen.

Liverpool, ahogy én láttam

Liverpoolról eddig nem sok jót hallottam, úgyhogy semmi jóra nem mertem készülni: alapul vettem jelenlegi, nem túl impozáns városomat, és elosztottam kettővel. Ehhez képest váratlan meglepetés ért: multikultinak nyoma sincs, a város telis-tele van angolokkal, ennek megfelelően a tisztaság is látványos. Amire nem voltam felkészülve, hogy a Beatles mellett a focinak is hatalmas jelentősége van, sőt. Pont a stadion mellett sikerült olcsó hotelszobát találnunk, úgyhogy először őszintén megijedtem, hogy a foci fogja uralni az egész kirándulásunkat.

Szerencsére azonban nem így lett, hiszen a városközpontba érve a házak falain kezdtek megjelenni a Beatles-fiúk portréi, sőt, még egy Hard Day’s Night nevű hotel mellett is elmentünk! Áraikat elnézve, nem a mi pénztárcánknak való, de bizonyára sokan áldoznak rá, hiszen nemcsak külsőre, belsőre is Beatles-dalok inspirálta miliővel találkozhatunk.

A Hard Day's Night hotel kívül és belül is Beatles
A Hard Day’s Night hotel kívül és belül is Beatles / Kép forrása: Shutterstock / Puzzlepix

Beatles szobor

Az Albert Dock felé közeledve láthatjuk a fiúk szobrát, amit nehéz úgy fényképezni, hogy valaki éppen ne álljon előtte, hiszen mindenki akar velük közös képet, aki arra jár. A szobrot 2015 decemberében állították, és a méltán híres Cavern Club adományozta a városnak, ahol a Beatles először fellépett. Az alkalom azonban nem az első, hanem az utolsó fellépés évfordulója volt, ugyanis a banda utoljára 1965-ben lépett fel ,,otthonában”.

A szobor Liverpool selfi-központja
A szobor Liverpool selfi-központja / Kép forrása: Shutterstock / Puzzlepix

The Beatles Story

Ha a városközpontban járunk, nem maradhat ki az együttesnek szentelt múzeum sem, ahol jó pár órát el lehet tölteni! Számos történetet tudhatunk meg a fiúkról még azokból az időkből is, amikor a Beatles még nem is létezett! Képeket és tárgyakat csodálhatunk meg a gombafejek gyerekkorából, láthatjuk a Cavern Club másolatát, és az is kiderül, hogy hogyan is alakult az életük, és lettek ismeretlen srácokból világsztárok. Külön szobát szenteltek Brian Epsteinnek is, aki meglátta bennük a lehetőséget, amit más akkor még nem.

A kiállítás a Beatles utáni időszakra is kitér: megemlékeznek Ringo filmes próbálkozásairól, John fehér zongorájáról is. George egy külön, a hindiuzmusra emlékeztető szobát kapott, Paul munkásságát pedig még a múzeum sem tudja lekövetni. Természetesen a végén van ajándékbolt, ahol ember legyen a talplán, aki nem vesz valamit!

A Beatlesnek szentelt múzeum kötelező program a rajongóknak
A Beatlesnek szentelt múzeum kötelező program a rajongóknak / Kép forrása: Shutterstock / Puzzlepix

Strawberry Fields

A dal címéül szolgáló Strawberry Fields olyan régen lehetett epermező, hogy már emlékek sincsenek róla. Valójában ez egy árvaház volt, ahová John gyakran belógott játszani az ott élő gyerekekkel. Kicsit magáénak érezte sorsukat, ugyanis édesapja elhagyta a családot, amikor John csupán ötéves volt, édesanyja pedig nem vállalta egyedül gyermekei felnevelését, így rokonokhoz adta őket. A kis Lennon a Menlove Avenue 251-ben nőtt fel nagynénéjével és nagybátyjával, amit a mai napig sok turista látogat.

A Strawberry Fields árvaházából ma már semmi nem maradt: modern épület áll a helyén, ami fogyatékkal élőknek segít beilleszkedni, illetve munkát ad nekik a helyi kávézóban. Természetesen itt is sok Beatles-relikviához juthatunk hozzá, különös tekintettel a Strawberry Fields eredeti, piros kapujára, amin még John is rendszeresen bejárt.

A Strawberry Fields piros kerítése igazi szimbólum
A Strawberry Fields piros kerítése igazi szimbólum / Kép forrása: Shutterstock / Puzzlepix

Paul McCartney háza

Ha már szó volt John házáról, érdemes szót ejteni Pauléról is, ami a Forthlin Road 20. címen található. Akárcsak a Strawberry Fields és John háza, ez is messzire, nagyjából húsz perc autózásra van a városközponttól. Gondozott, kertvárosi rész, széles utakkal, és még egy kiváló olasz étterem is található a környéken!

A házban nem él senki: múzeumnak van berendezve, ahová mi nem tudtunk bejutni, de szerencsére James Corden egyszer elvitte magával Paul McCartney-t, amikor beláthattunk a lakásba is. A videóból többek között az is kiderül, hogy akusztikailag a legideálisabb helyiség a vécé volt, úgyhogy Paul sok időt töltött azzal, hogy a vécén ücsörögve komponálta a dalokat.

7 perc 37 másodpercnél érnek Paul gyerekkori házához

Eleanor Rigby sírja

Szintén a környéken található Eleanor Rigby sírja is, amit csak az igazi rajongók tudnak értékelni igazán. Érdekesség azonban, hogy a jól ismert dalnak semmi köze a sírkövön szereplő névhez, ugyanis Paul a kedvenc színésznőjének keresztnevét és egy bristoli áruház nevét használta, amikor megalkotta az Eleanor Rigby-t. Városi legendák szerint azonban mivel sokat játszottak errefelé gyerekként, nem kizárt, hogy megragadt a fejében a név. Mindenesetre érdemes meglátogatni a minden évszakban rendkívül hangulatos kis temetőt, ugyanis a sírok főleg a 19. századból és a 20. század elejéről származnak.

Igazi kincsvadászat, míg megtaláljuk Eleanor Rigby sírját
Igazi kincsvadászat, míg megtaláljuk Eleanor Rigby sírját / Kép forrása: Shutterstock / Puzzlepix