Barion Pixel Az erős és független nő megtestesítője – interjú az Orovica tervezőjével, Orovica Szilviával – Coloré

Az erős és független nő megtestesítője – interjú az Orovica tervezőjével, Orovica Szilviával

2021. 03. 31.

Erő, szenvedély, függetlenség. Ezek a szavak jellemzik a modern nőket és az Orovica márkát.

A brand tervezője, Szilvi talán élete legfontosabb döntését hozta meg azzal, hogy hátat fordított régi munkájának, hogy kitanulja a ruhatervezés minden fortélyát. Ennek már 4 éve, márkáját pedig a legnépszerűbb magyar brandek között tartják számon. A vele készült interjúban a márka születéséről, a kollekcióiról és az álmairól beszélgettünk vele.

IMG 3104 Edit
Forrás: Orovica

Már 4 éves az Orovica, és ez idő alatt a hazai hírességek körében is nagy népszerűségre tett szert. De mégis mi indított el a tervezés útján?

A gyerekeim születése előtt közgazdászként dolgoztam, egy bevásárlóközpont menedzsereként. Bár nagyon szerettem a munkám rá kellett jönnöm, hogy család mellett már nem fogok tudni visszamenni egy ilyen pozícióba. Amikor a férjem feltette a nagy kérdést, hogy, ha bármit csinálhatnék az életben mi lenne az, gondolkodás nélkül rávágtam, hogy a divattervezés. Így visszaültem az iskolapadba, hogy divattervezést tanuljak, amit 2017-ben sikeresen el is végeztem.

161783563 3852236434896289 8355187896628275797 n
Forrás: Orovica

A darabok mindegyikében a nőiesség, az elegancia és a klasszikus stílusjegyek fedezhetőek fel. Azt hiszem nem túlzás, ha azt mondom, hogy a márkád a nagybetűs NŐ…

Én úgy gondolom, hogy a nőknek hatalmuk van. Hihetetlenül erősek és a ruháimmal az a célom, hogy meg tudják mutatni a bennük rejlő nőiességet és az energiáikat.

Az elmúlt négy évben azonban egyre merészebb lettél. Idén a hangsúlyos vállak kaptak főszerepet, ami picit a 70-es 80-as éveket idézi meg. Nincs igazam?

A hangsúlyos vállak most abszolút trendkövetők, ha végig nézzük a nagy divatházak kifutóit mindenütt megjelennek. Nálam az utolsó két kollekciót a 30-as 40-es évek Hollywoodja inspirálta, a hollywoodi glamour. Imádom ezt a korszakot és a régi filmeket. Ez az időszak számomra a nőies nők és a férfias férfiak korszaka.

Az Orovica alapvetően a kortalan szépséget hirdeti, vagyis bárkin csodásan tudnak mutatni a ruháid. Miért tartottad ezt fontos szempontnak?

A márkám fő esszenciája valóban a kortalan dizájn. Fontos számomra, hogy a darabjaim időtállóak legyenek. Egy kis fekete Orovica ruha akár 25 év múlva is örök darabja lehet a gardróbodnak.

162463347 3855818087871457 8906934395992451081 n
Forrás: Orovica

A tervezésbe anyaként kezdtél bele, ami elképesztően bátor lépés volt, hiszen szülőként kevésbé mernek a nők kilépni a komfortzónájukból, pontosan a gyerekek biztonsága miatt. Vagy benned ez másképp volt?

Pont a gyerekeim születése volt az, ami miatt egy teljesen új világ felé mertem nyitni, hiszen miattuk módosítottam pályát. A gyerekeim és a családom van az első helyen, de szükségem van az impulzusokra, arra, hogy alkothassak. A család és a munka összehangolása néha nem egyszerű, a férjem támogatása nélkül nem is működne.

Igazi példakép vagy a nők számára, hiszen sikerült bebizonyítanod, hogy család mellett is lehetnek álmai egy nőnek. De, mi segített elérni a céljaidat?

A férjem támogatása. Ugyanakkor a gyerekek óhatatlanul egyre nagyobbak. Ma már mindkettő iskolás, így normál esetben napközben iskolában vannak, ami azt jelenti, hogy teljes egészében a munkára tudok koncentrálni.

165052976 3872038312916101 4112390025143939296 n
Forrás: Orovica

A tavaszi/nyári kollekcióról elárulsz néhány titkot?

Az új kollekcióm egy igazi nosztalgia utazás. A balatoni élményeimet dolgozom fel benne. A tinikoromat, amit Alsóörsön töltöttem a barátnőmék nyaralójában, az első csók élményét, a Balaton vizét. Most először farmert is fogok használni a sziluetteknél, ami azt is mutatja, hogy mi magunk is folyamatosan változunk.

Overal Jane 1
Forrás: Orovica

Mi most az első számú terved a jövőre nézve?

Az elején kizárólag a tervezéssel akartam foglalkozni, így a márkaépítésre és az egyéb feladatokra megbízott partnereim voltak, azonban idén egyedül építem tovább a márkámat, amit nagyon élvezek. Szeretném, ha minél több nőhöz eljutnának a darabjaim, hogy ezzel is örömet és erőt adjak nekik